• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

Gladskit skrev 2012-07-05 09:35:48 följande:
    Jag har testat alla tre stevia-varianterna och smakmässigt tycker jag inte det var nån skillnad mot de "vanliga" sorterna. Så jag kommer köra på med min favorit Elderflower-nånting!
    Nu är inte jag någon storförbrukare, vi köper kanske en sån flaska per månad. Men när stevia-drickan inte ens var godare så känns det som onödiga pengar att köpa mindre flaska för mer pengar.

Jag dricker också en del cola eller pepsi max. Häromdagen så hade dock min kära make köpt Cola LIGHT istället för Cola ZERO och satan vilken skillnad det var. Zero is the shit, lighten åkte ner i avloppet...
    Då köper jag nog också en vanlig, jag får väl testa lite olika och hoppas på att någon är ok...
  • Glass
    Gladskit skrev 2012-07-05 09:44:53 följande:
    Ja du kan ju ha lite provsmakning hemma
    Jag tycker att den med fläder (Elderflower) är god, likaså Green Tea Kiwi.
    Skogsbär och jordgubb och de smakerna tycker jag smakar mer kemiskt.
    Jag köpte fläder, på inrådan av en som jobbade i affären och den är faktiskt rätt god! Jag gillar inte saft egentligen, men denna var helt ok

• Glass

Jag är en sån som inte ser speciellt mycket på måttbandet, men mer på vågen. 
    Det är ju alltid svårt att mäta tex magen, för man vet inte hur spänd man höll den förra gången, eller iallfall så vet inte jag det. Jag har kanske bara gått ner 6 cm runt magen (och det är där allt fett sitter), men jag är klart smalare (10-11 kilo) och kläderna sitter lösare, så jag har nog blivit lite lösare i fettet

• Glass

Jag är så nöjd med mitt sätt att äta. Jag äter tillräckligt lite kolhydrater för att alltid hålla mig i ketos, men jag är inte så himla strikt, iallafall inte alltid.

Om vi fikar, ja då kan jag ta en ballerinakaka, om jag vill.
    Ska vi äta glass tillsammans, ja då är det helt okej med en liten pinn-glass. 
    Det finns utrymme för sånt i den kosten som jag äter, likaså om vi är borta. Då behöver jag inte be om specialmat eller liknande, jag äter det som går, och det är helt okej. 
    Jag går ner i vikt, jag mår toppenbra, jag är inte sockerberoende längre och livet är väldigt lätt.  Känns som att jag skulle kunna fortsätta med det här resten av mitt liv

• Glass
    Spana skrev 2012-07-12 08:40:59 följande:

Det här lchf-brödet man köper i butik..

Det ska man inte äta för ofta va? 11gr kolhydrater.. Hur gör ni? Har köpt på mig ett gäng inför semesterns utflykter. Så det känns bra, men vågar inte äta hemma var o varannan morgon till frukost.. 

Jag äter det så ofta jag känner för det, vilket innebär typ 2 mackor, 4 dagar i veckan eller så. 

Jag tycker att det är kanonbra och himla praktiskt.  
  • Glass
    Spana skrev 2012-07-12 09:42:29 följande:
    okej, ja känns lite dumt när vi ska mumsa äggmackor på rastplatsen.. och jag får bara äta det stekta ägget Obestämd
    Så jag tar nog med en limpa till Öland. O rödmärker. Nåde den som rör mitt bröd!! hehe 
    Köp flera limpor och låt alla äta av det
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**