• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

skånetös78 skrev 2012-07-18 09:58:09 följande:
    Glass: Vad tyckte du om chokladbollarna? Visst blev de goda?
    De blev helt ok, men inte så goda som riktiga, men praktiska att ha färdiga när suget sätter in. De är ganska mäktiga, så man vräker inte i sig direkt
  • Glass
    ollebulle86 skrev 2012-07-19 17:46:50 följande:
    Boost: har inte hittat det än men när jag gör det ska det rostas och göra varma mackor
    Skriv till din lokala affär eller om du har ett ica-maxi i närheten och fråga om de har det. De brukar svara snabbt och är mycket intresserade av att ta in det man vill ha
  • Glass
    ollebulle86 skrev 2012-07-19 21:53:43 följande:
    Nja, så gärna vill jag nog inte baka med kokosfett så jag vill beställa på nätet då struntar jag nog hellre i å baka med det
    Har du inte fett i teet eller kaffet
  • Glass
    Gladskit skrev 2012-07-20 10:49:44 följande:
    Jag tycker sukrin är bra
    åh, vad bra, ja, jag tror att det är ok, men jag har ju inte använt något annat och knappt detta heller, men "alla" pratar om stevia hit och dit

• Glass
    stjierna skrev 2012-07-20 13:31:04 följande:
    Äntligen har jag haft några bra dagar - i rad! Annars brukar jag ge upp typ dag 4 eller 5 :P Nu är jag iaf igång, känns såå skönt. Nu ska jag bara lyckas hålla mig också.

Skrev till lokala Maxi (dom har en FB-sida) och önskade in Alpros Mandelmjölk och fick svar 3 minuter senare att den nu var beställd och kommer nästa vecka. Bra, så kan jag dra ner på mejerierna också ;) 

Hur går det för er andra? 
    wow, bra respons!!!
  • Glass
    Postis skrev 2012-07-20 18:33:25 följande:
    Shit vad jag har varit hungrig de senaste dagarna :-/ Vet att det varit såhär tidigare också vid något tillfälle så jag hoppas att det snart går över. Är iallafall inte sötesugen -det är ju skönt iallafall 
    Jag tycker att du ska äta då. Jag tror att hungern är ett sätt för kroppen att kolla om den fortfarande får mat om den vill ha det, så ge den mat så att den blir trygg och släpper ifrån sig mer fett
  • Glass

Jag sörjer lite idag...
    Jag saknar idag....

Jag saknar att kunna köpa en stooor påse med godis, en stor chokladkaka och en stor påse ostbågar och bara äta en massa framför tv:n   
    Jag saknar känslan av att få äta hur mycket jag vill, av att ha massor som är så gott så gott.
    Jag saknar att njuta och att vräka i mig allt det där som jag tyckte vad så gott.

Jag vet, det är kanske inte lika gott längre, men jag saknar det ändå, för det var ju så gott!

Jag har inget som jag tycker är sådär skitgott längre. Jag äter maten, jag gillar den, jag äter chokladen och jag bakar ibland, men det är inte superduper gott. Det är gott, men inte alls så gott som jag minns att en del av det andra var.

Det är tråkigt, jag vill ha något så supergott och jag vill äta massor av det!

Jag vet att det är min gamla ätstörning som talar nu, den som tycker att godis är en belöning, en tröst, mysigt och ungefär allt annat som gör att man kan motivera att man "får" äta det.
    Jag vet att jag tänker fel och att jag kanske aldrig kan få uppleva det igen, det där goda, att vräka i sig, att bara frossa i det godaste av alls...
    Nej, jag är faktiskt lite ledsen över det, ungefär som en alkoholist som blivit nykter,kan sörja sin alkohol... 

• Glass
    Martina 76 skrev 2012-07-21 09:29:42 följande:
    Trist... Själv älskar jag mitt nya, starka hälsosamma jag. Vetskapen om att jag inte göder min kropp med socker och stärkelse som driver diabetes, fetma och cancer. Vetskapen om att jag är så viktstabil att jag kan äta nästan vad som helst utan att gå upp i vikt (LCHF då alltså). Vetskapen om att jag har ork och energi som en häst även om jag inte äter på ett dygn. Vetskapen om att jag är starkare och mer vältränad än någonsin, att jag sprang milen på fastande mage och trots det hade sån energi att jag var tvungen att sprinta sista km för att känna att jag tog ut mig. Vetskapen om att jag får äta mycket av allt det göttiga - såser, ostar, rödvin, grädde, kött - och att det är helt inom ramarna.

Jag känner verkligen hur min kropp mår bra och blir stark av den mat jag äter. Jag är aldrig sjuk. Jag är (nästan) aldrig trött. Jag har mindre sömnbehov. Jag har lättare att bygga muskler, få bättre kondition. Noll sötsug. Detta är verkligen det bästa jag gjort i hela mitt liv!!!  
    Härligt att höra!
    Du har ju din träning som du får dins kickar av, jag har inget som ger mig kickar och ja... jag tycker att det är rätt trist att träna så jag gör det rätt sällan.
    Godiset var min kick innan.
    Jag tycker också att det är praktiskt att inte bli så hungrig, att inte få blodsockerfall och att vara pigg, men ja... ändå... 
  • Glass
    The Kittycats skrev 2012-07-21 15:45:13 följande:
    Håller med dig även här, tyvärr....
    Jag får inte samma kick av LCHF. Rent logiskt njuter av att må bättre precis som Martina beskriver.
    Men det handlar inte så mycket om logik för mig, det handlar om många år av kickar ( och misshandel av min kropp). Jag kan bort mitt fysiska sug, men det jag faller (tillbaka) på är det mentala. Mitt tankesätt, mitt beteende och mitt belöningssystem är helt åt fanders....
    Samma här, det är hjärnan som ställer till det. 
    Hur sjutton kommer man ifrån de där tankarna?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**