Martina 76 skrev 2012-02-28 19:29:48 följande:
Det är naturligt för kroppen att vara i ketos och man luktar inte. Däremot är ju inte Cambridge särskilt naturligt så det kanske kan lukt av andra anledningar?
Nja, det är ketosen som gör att man luktar, främst ur munnen. Men det kanske avtar med tiden?
EEE skrev 2012-02-28 20:02:03 följande:
Helt ärligt så upplever jag att jag har en dålig smak i munnen nu sedan jag bytte till lchf. Jag är mer törstig än tidigare. Inte så jäkla kul men t.o.m min man har påpekat min andedräkt och har nämnt sin arbetskamrat flera gånger som kört lchf i flera år och han luktar också illa. Vad kan det bero på om ni andra inte upplever det så? Vad gör jag för fel?
Jag tror faktiskt inte att du gör något fel, jag tror att man helt enkelt luktar så när man är i ketos, fast det kanske är olika för olika personer
Aroma skrev 2012-02-28 20:19:01 följande:
Man får dålig andedräkt när man är i ketos. Jag vet direkt när jag får goda nyheter på vågen för det märker jag i munnen;0) samma med mannen. Det är inget konstigt och det är nog mest i början eller när man har stått stilla ett tag och sen går in i ketos igen.. Gurgla med munsjölj och se det som något positivt :0)
För mig spelar det ingen roll och inte för min man, men jag jobbar i en affär där man är ganska nära kunderna, då känns det inte helt okej
Martina 76 skrev 2012-02-28 20:24:34 följande:
Mao löser man problemet med att ligga i konstant ketos - då luktar man inte i och med att man inte går in i den igen!

Är det så? På riktigt?
Det hade ju varit kanonbra isåfall ju!
Ni som inte är strikta, hur mår ni när ni är påväg in i ketos efter att ha varit ur den?
När jag körde camebridge så frös jag och mådde riktigt kasst innan jag gick in i ketos.
Är det likadant när man börjar med lchf?