**Den stora feta LCHF-tråden**
"Allt" är väl aldrig kört, men om du äter vanlig mat så riskerar du att falla ur ketos och därmed blir fettbörbränningen lite sämre. du kan få övergångsbesvär igen när du ska tillbaka till ketos och det "sliter' lite på kroppen innan den når ketos igen. Vin är det ingen fara med, men undvik de söta. Om du märker att det hämmar din viktnergång så är det ju bara att dra ner på det också.
När du är borta så kan man nästan alltid äta den vanliga maten, men man hoppar helt enkelt över pasta/ris/potatis eller vad man får till. Att det kanske är mjöl i såsen osv är försumbart egentligen och en gång spelar det ingen större roll.
Jag brukar alltid äta rätt lite kolhydrater den dagen jag ska iväg och så tar jag en kopp te med kokosfett i innan jag åker. Då kan jag stå mig om det är mat som jag inte kan äta så mycket av, tex lasange och jag även tåla de extra kolhydraterna som jag kanske får i mig när jag äter där.
Jag vägrar bli en sån som krånglar med maten eller har med mig egen mat. Dels för att jag inte alls tycker att det behövs och dels för att jag inte gillar när andra gör så