• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

Gladskit skrev 2012-07-12 10:39:50 följande:
    Men ärligt talat, hur lång tid tar det?
    Jag bakar en gång i veckan, det blir fem-sex frallor = fem-sex frukostar. Och ja, brödet håller sig jättefint i kylen i upp till sex dagar. Lägger kanske 45 min på det.
    Men det är fortfarande trist
  • Glass
    spökplumpen skrev 2012-07-12 10:55:27 följande:
    Det där köpebrödet, är det mer som vanligt bröd eller blir det som lchfbröd som man bakar själv? Jag längtar så efter ett bröd med tuggmotstånd! Alla lchfbröd jag har testat är som att äta ljust bröd à la källarfranska, vilket jag inte saknar ett dugg.
    som vanligt bröd, tycker jag

• Glass
    Gladskit skrev 2012-07-12 12:25:49 följande:
    Ja, om man verkligen hatar att baka så
    Du får väl snällt ta och äta ditt köpebröd och njuta av det!
    En vacker dag kanske du får lust att prova!!

Jag provade en jäkla massa recept i början, det blev inte speciellt bra och jag är inte alls road av att baka, så jag är väldigt glad över att det finns köpebröd till mig  
    Jag orkar inte ens baka efterrätter och annat "gott", så då avstår jag hellre helt, eller äter den sockriga varianten om jag verkligen vill. Så lat är jag
  • Glass
    Gladskit skrev 2012-07-12 12:39:17 följande:
    Okej men då har du ju i alla fall testat
    Japp och nu kan jag luta mig tillbaka, nöjd över att det finns mer och mer färdig LCHF-grejer att köpa.

• Glass
    Babybel skrev 2012-07-14 18:21:30 följande:
    Seriously!!!! jag är så hård i magen att jag spricker när jag gör nummer 2. Ska det vara så? Det gör så ont att jag vill grina, och det värsta av allt är att cementjävlen jag krystar ut inte går att spola ner sen. Sorry för nasty info, men jag måste på riktigt hacka sönder skiten för att kunna spola ner det. Gör jag nåt fel eller är detta resultatet av LCHF-kost?
    Jag tycker att du ska öka på ditt magnesiumintag. 
    Jag hade samma problem och testade med fibrer, fröer, massa vatten och diverse annat.
    Efter några dagars stort magnesiumintag, dvs 700mg/dag, ungefär, så redde det upp sig och magen började funka bra. Nu funkar den om jag äter ca 400mg/ dag, vilket är vad jag behöver äta för att jag itne ska få ryckningar, ont i leder, myrkrypningar och förstoppning.  
  • Glass
    Krambjörn skrev 2012-07-14 18:10:43 följande:
    Skönt att höra. Hoppas min huvudvärk och yrsel försvinner snart för jag antar att många iaf slutar just nu då det är jobbigt, MEN snälla ge mig kraften att forsätta för jag ÄR överviktig och behöver gå ner i vikt och jag har sockersug och dessutom sover jag bättre med denna maten
    Drick mycket vatten, ät bra salt och är när du är hungrig, så mår du så bra som möjligt tills övergångsbesvären gått över
  • Glass

Nu har jag äntligen hittat LCHF-glass!
    Köpte himmelsk röra, vanilj och choklad.
    Naturligtvis så har jag provsmakat dem alla och de var helt ok, förutom chokladen, den får jag nog ha vispad grädde till eller så... inte så god...

Finns det fler smaker? 

• Glass
    Tessa606 skrev 2012-07-14 21:01:50 följande:
    Smörkola tror jag
    Åh, låter gott!!! Ska kolla efter det i morgon
    LokesMammi skrev 2012-07-14 21:06:39 följande:
    Tittade i frysdisken efter glass. hur vet man vilken som är "vänlig" o äta?
     Jag fick fråga personalen efter sockerfri eller LCHF-glass.

• Glass

Jag tror att jag äter rätt lite... Jag har alltigenom ätit lite mat och sedan fyllt på med kakor och godis. Nu äter jag nog lika lite mat, men inte det andra.

Jag skriver ner två typiska dagar.

2 mackor med bregott och 3skivor ost på varje. En kopp te med 1tsk kokosfett,knappt.

Pannbiff med spenat och lök i. i storlek som 7 mamma scans köttbullar. 0,5dl tsatziki och 2tsk lingonsylt

Lchf glass, ca 1dl tror jag.

inte en så bra dag, jag vet.

Igår åt jag

0,75 dl keso

0,5dl grädde och några jordgubbar.

En paj med kyckling och lite grönsaker, utan pajskal. Ägg i den och ost och grädde. 1dl "smet" + fyllingen alltså.

5 köttbullar och 0,7 dl tsatziki

te med 1tsk kokosfett.

jag vet, det är lite grönsaker, men... ja så är det

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**