**Den stora feta LCHF-tråden**
Boost: vad gott det lät!
Var hittade du brödet? Ica har jag för mej att jag läste.
Boost: vad gott det lät!
Var hittade du brödet? Ica har jag för mej att jag läste.
Boost: ska absolut kolla efter det! Har bara kollat på city gross efter det, har en Ica i närheten oxå
Jordgubbar istället för hallon köpte jag idag eftersom hallonen hade 7 g kh och jordgubbarna 6,5 g kh.
Lite lchf-bröd i ugnen nu och eftersom jag inte har någon brödform brukar jag göra dubbel sats och göra i en ungsform istället, sen delar jag på mitten så jag får två bröd
Jag har nog aldrig varit så sugen på en rostad macka som jag var igår.
Sambon rostade mackor till sej själv igår och det luktar ju speciellt. Då var jag jäkligt sugen på det.
Boost: har inte hittat det än men när jag gör det ska det rostas och göra varma mackor
Boost: jo det är ju det. Får helt enkelt leta vidare
Hur är kh/100g i de bröden?
Boost: låter ju bra det
Glass: vi har en Ica-kvantum, city gross, Lidl, netto och Coop forum här , så jag ska nog kolla runt mer först annars kan man ju höra om de kan ta in. Saknar ju vissa grejer med bröd.
Lokesmammi: detta receptet på bounty har jag gjort efter:
Bounty lchf
Ca 20 st
Du behöver
1 dl vispgrädde
1 dl kokosmjölk (santa maria!)
50 gr kokosfett
2 dl kokos
Ev 1 msk kokossocker
Gör såhär:
Koka ihop allt utom kokosflingorna och låt sjuda i ca 15 minuter på mellanlåg värme tills smeten är något mer trögflytande. Tag av från plattan och vänd ner kokosflingorna, låt svalna i rumstemperatur och häll sedan över i en skål och ställ in i kyl/frys för att stelna. Efter minst 40 minuter, ta ut dom och rulla bollar och in igen i frys/kyl. Dom är supergoda som dom är vid det här laget, men känner man att man vill unna sig choklad så doppar man dom i ca 100 gr mörk choklad (minst 70%!).
Jag använde det silvriga kokosfettet varför skulle man inte använda det?
Ok. Ur kolhydratssynpunkt är de i alla fall ok, det var inga kh i det (har jag för mej).
Men det kan säkert vara fel ändå.