• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Såphia skrev 2013-04-30 16:53:57 följande:
    Fast smör är ju i stort sett 100 % mejeri trots allt. Men man använder ganska lite iofs.
    jag använder dock en hel del. Går ner mer då men jag håller med i ditt resonemang. Smör görs ju liksom av så gott som bara grädde.
  • rödnos

Så sjukt!
    Jag mäter inte magmåttet eller så och tycker ju att vikten liksom tagit lite god tid på sig att trilla av mig.
    MEN!!! Idag tog jag på mig ett skärp som jag preciiiis kunde knäppa för 3 veckor sedan. Idag är där 8 cm över!!! Vansinnigt resultat ju! Whoop whooop!

• rödnos

Jag har börjat käka smetana till frulle. Mättar bra och är laktosfritt. Borde ju vara toppen då eller,

• rödnos

Tuvaduva - försöker du bli gravid så kan jag varmt rekommendera Bidrottninggelékapslar. Jag har fått supertydlig och punktlig ägglossning med dem och blivit gravid 4 ggr av 4. Har två små knoddar nu.
    Jag tror kroppen mår bäst av en bra balans och för mig, just nu som helammande mamma, innebär det lite mer liberal LCHF. Min kropp mår mycket bättre av det än i början efter sista förlossningen då jag körde strikt. Nu släpper kilona och jag mår bra!
    Ta lite extra tillskott av d-vitamin oxå även om solen skiner. Lycka till!

• rödnos

Zvartaliljan - jasså värre? Hoppla. Kostdoktorn rekommenderar det iaf och jag går ner och står mig kanon på det så jag kommer käka det tills jag tröttnar.
    Muuums!

• rödnos

Drick mer vatten, ät mer kokosfett, mindre protein, mindre mejeri produkter, mera schmöööör, tipsen haglar.
    Promenixa och hiva omkring en kettlebell modell tung, alternativt en treåring. Ta en tremånaders för knäböj och utfallssteg. Lägg dem i en vagn och knata terrängbana på ca 8km. Då släpper det nog!
    Funkar rätt bra här.

• rödnos

Hmm, ja då kanske du ska öka på då! Jag har ökat nu och går ner stadigt ett halvkilo i veckan.
    Lillkillen äter ju typ upp mig så det hjälper nog till.
    Nej då men sen jag började dricka ett stort glas varm mjölk på kvällen ibland med en banan till, då började jag gå ner.
    Du har ju oxå ett större behov så säkert gäller samma för dig.

Vad äter du under en dag? Stapel sugen?
  • rödnos

Hur länge har du ätit LCHF?
    Äter du kokosfett och i så fall hur mycket?
    Äter du mycket mejerier

Under inkörsfasen kan man bli knas i magen.
    Jag får diarreé av för mycket kokosfett!!!
    Laktosintolerans ger diarréer.

• rödnos

Det skulle jag inte tro. Läsk används ju av en del för att lugna magen.

Hur länge har du haft diarréer? Kanske läge att boka tid på vc?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**