**Den stora feta LCHF-tråden**
Jag gjorde svingod pulled pork idag. Kryddsmör till och wokade röd paprika, kokte färsk sparris och skivade getost till. Mums! Nu lyssnar vi på Summerburst genom fönstret och knattarna sover.
Jag gjorde svingod pulled pork idag. Kryddsmör till och wokade röd paprika, kokte färsk sparris och skivade getost till. Mums! Nu lyssnar vi på Summerburst genom fönstret och knattarna sover.
Samma här, köper alltid med högst fetthalt. På alla produkter. Minst E ämnen oxå.
Louise - vart är du? Hur gick fysen????!
Louise - då tar vi det till hösten! 100 mil är ju aslångt så jag förstår dig. Men, det snackas ju om att fystesterna som de ser ut nu i processen ska tas bort...
Jag körde lite för hårt för tre dagar sen och har nu en muskelbristning mellan revbenen. Bra där eller? Men det börjat bli lite bättre idag och jag lyckades ändå kånka en treåring på 16 kilo på ena armen och en 8 kilos bebis i banyskydd ca 500 m ikväll. Snygga armar here we go! )
Mizzii - vadå måste för din tränare? PT eller vad? De har ju oftast kass koll hh.
Scandinavianmom - äter du kokosfett? Jag tappar mycket mer när jag får in ett par matskedar om dagen. Plus magen funkar som en klocka. Inte hård inte lös bara perfekt. Jag köper Holistics kokosolja. God i kaffet! I maten har jag Cocosas bruna burk. Båda finns i hälsokosten.
Vad väger du? Har du mycket att tappa?
LCHF är ju viktneutraliserande oxå så kanske är din kropp "nöjd"?
Drick mycket vatten!
Scandimom - Var försiktig med kokosfettet i början tills du vet hur mycket du tål!! Jag äter kanske 2 msk om dagen och det gör mig mätt och pigg. Äter jag mer kan jag få
Vansinnig magknip och diarreé.
Kokosfett och kokosolja är samma sak.
Har du kommit in i ketos? Brukar märkas på en kass andedräkt. Hur mycket kolhydrater äter du per dag? Ketos kommer du i när du käkar runt 20g kolhydrater om dagen eller mindre.
"If you're trying to save the animals, why are you eating their food?"
Med LCHF äter jag frukost och middag. Behöver ingen lunch.
Ät bara när du är hungrig och lyssna på kroppen.