• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag har tappat 20 kilo nu sen förlossningen för 3,5 månad sen!
    Min förlovningsring trillar snart av så jag sa till sambon att vi nog får fixa en vigselring för att typ låsa fast den. sen åkte vi o bestämde vilken ring det blir!!! yaay!

• rödnos

Tack! vi gifter oss antingen i jan/feb runt min födelsedag eller till sommaren.
    Att förminska kostar 500:-. Eller menade du ringens kostnad? Den går loss på 45-60.. Beroende på vilken sten guldsmeden får tag i.. En stor sten till en då lite mindre tjej. Bwahahaha!

• rödnos
    TomMon skrev 2013-05-11 11:12:20 följande:
    Jag menade intagningen, tack för info! Kan det nog vara värt! :)
    Min kompis sa att hennes guldsmed tog 1000 för förminskningen? Så det diffar väl.
    Jag kan känna lite att fan så dum man är som vill ha en sån svindyr ring men samtidigt har jag alltid velat ha en karat... haha! amerikanen i mig.
    Kanske osmart om man nu skulle bli polis dock.. Fast man måste ju inte ha den på sig på jobbet... 
  • rödnos

Ninis - tack! hur är det med dig nu?

Ang c-vitamin! Käka vitkål! Jättebra med c-vitaminisar!

• rödnos

Gladskit - blir de kompakta? Tänker att om man gör dem i jumbomuffins form borde de bli lättare att göra till mackor?

• rödnos
    Fiamedbarn skrev 2013-05-15 15:14:54 följande:
    Tredje dagen med LCHF och jag har gått ner 1,9 kg på två dagar! Är väldigt trött och får ibland huvudvärk men jag kämpar på! Nu ska här dietas innan jag blir gravid igen
    Drick mycekt vatten! Det är vätska du tappar och du måste kompensera för att inte må dåligt.
    Skönt att tappa så snabbt!

Jag har inte vägt mig på ett tag nu men med allt som händer borde jag gå ner...
    pappa på thorax-intensiven nyopererad, mormor fått en stroke och blir nog aldrig bra igen, ensam hemma med en trotsig tvååring och en ashungrig 4 månaders... Fystester till Polishögskolan på tisdag... OH MY FREAKIN GOD! Jag tar helt enkelt på mig Wonder Woman capen. 
  • rödnos

Tack MissNora och FiaMedBarn! Ja det är galet mycket nu men det mesta verkar ju gå åt rätt håll nu iaf. 
    Har varit på thorax avdelningen nu och hälsat på pappa och det kan jag ju berätta, den vården är en HELT annan än den vi kommer i kontakt med på VC, BB eller vanliga operationssjukvården. Shit vilken aktivitet! Har nog aldrig sett så mycket personal på en sjukhusavdelning nånsinn och det märks verkligen var prioriteringarna läggs. Pappsen har två sjuksyrror hela tiden som enbart är där för honom och hans rumskompis.
    De har även sagt att tack vare att han äter LCHF så är hans värden jättefina, han är i finfin form och har alla förutsättningar för en bra återhämtning. mamma är stolt som en pärlhöna över sitt införande av LCHF, och med rätta! 

Mormor däremot, blir nog inte bra igen tyvärr... blir 96 i november så det är ju nästan ett under att inget liknande skett innan. Nu har hon dock även ramlat på sjukhuset, eftersom de enligt egen utsago varit underbemannade, och brutit näsan!?!?!! Jag misstänker att de vill att vi ska anmäla för sköterskan som berättade detta var väldigt upprörd över att de inte haft resurser för att undvika alla dessa fall sedan hon kom in.
    Hur som helst, de ger henne nutritionsdrinkar från Nestle så socker, det får hon i mängder... Men iof, hon är så arg att hon säkert inte skulle äta mat heller. 

I alla fall, jag springer nu 3-4 ggr i veckan inför fystesterna och jag har märkt att jag efter att ha börjat äta lite mer liberalt, går ner mer i vikt. Jag tappar ca 0.5 kilo i veckan vilket är perfekt för mig för då hinner kroppen med. Gissar att jag nu har ca 5 kilo kvar till matchvikt innan förlossningen för jag har nu gått ner ca 22 kilo sen lillsnubben kom ut. 
    Jag käkar antingen Lindts 85% milda choklad ( inte lika bitter) eller så slår jag till på Mint Supreme Creation! OJ så gott! EN ruta dock kom ihåg! EN! Det är tyvärr omöjligt så om man är rädd för att inte kunna hålla sig, köp den inte ens.

Nu är här strålande sol, 18 grader i skuggan och jag ska ner och kolla på en 6a med två balkonger vi kanske kan byta till oss! Håll en tumme för jag får snart krupp i den här lyan!

• rödnos

MissNora - pappa har lyckligtvis inte fått nån infarkt. Han har gjort ett hjärtklaffsbyte. Numera är han lite kalv oxå.

• rödnos

Idag ska jag göra åkerbärs-mousse-efterrätt till de grillade kambenen med kryddsmör! YUM!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**