• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

louiselarsson01 skrev 2013-06-05 18:57:10 följande:
    Råd. Jag klarar icke tiden riktigt.
    Ska jag hålla mig hemma till nästa omgång eller ska jag dra dit och försöka? 
    när är det du ska dit? Hinner du få in lite intervaller tror du? 
  • rödnos

testar proteinshake imorgon! Älskar min whey80! Kanske får bli en löprunda på det oxå då!

• rödnos

Louise - vad har du för tid nu?
    Jag testade ju i alla fall för att se om det gick. Men efter uppvärmningen de körde med oss och alla hopp den innehöll så vart min relativt nyförlösta kropp alldeles jättetrött i bäckenet och ja, du kanske kan gissa vad som hände efter varv två på löpningen. Det var därför jag fick bryta. Annars hade jag förmodligen hakat på nån av de andra och säkert klarat tiden, om än precist men ändå.
    Så, jag tycker absolut du ska åka dit och testa!!! Du får ju testa på Harres och dockan även om du skulle floppa på löpningen.
    Men, jag tror du klarar det galant så som du tränat!!! Kör så det ryker helt enkelt!

• rödnos

Louise - nej nej! De tyckte det var bra att vi som kuggade ändå testat! Sa att det inte var nåt de antecknade utan förstod ju man vill testa eftersom man ju inte vet när man blir kallad igen. Uppvärmningen var jobbig eftersom vi delades in i startgrupper och min grupp sprang direkt efter uppvärmningen... Hann inte hitta "andra andningen". Men de blir definitivt inte sura och de frågade ändå en massa så jag tror de har lite koll ändå.

• rödnos

Louise - ja jag ska söka igen. du kommer få välja en grupp som passar din egen kapacitet så då är där ingen som rusar iväg som de i de snabbaste grupperna. Det kommer dessutom bara en polis vid start/slut och vid halva banan som uppdaterar dig på hur du ligger till. Skulle du hamna sist kommer en polis springa med dig och peppa så att du kan få lite mer stålpanna och spurta om det behövs. För att inte tala om alla i de andra grupperna som kommer gasta som en hel hejarklack för att du ska lyckas. Massa pepp alltså. Jag ger mig den på att du klarar det! Så kul! Håller alla tummar för dig!!

• rödnos
    Såphia skrev 2013-06-06 08:58:41 följande:
    Jag gör ett inlägg i löpdebatten. Alldeles för många tror att springa 2 km på ca tio minuter är "lätt". Att pannben och åter pannben kommer göra att man klarar det. Så är det såklart till viss del. De flesta klarar mer än de tror men så stor skillnad gör det inte. 2 km på tio (10:15) är en svår distans och tid. Man måste hålla ett ganska högt tempo för att klara det och är man ovan/otränad så knäcker den distansen en hel del.
    Känn efter själv. Åk och testa om du ligger på gränsen men har du mkt kvar så ta ställning till om du vill åka dit för att se hur alla tester går till. För att lära dig. Kanske går det ändå?
    Men om du avstår, meddela detta så de vet.

Det är en rolig, peppande, nervig och spännande dag. Men utmattande. :)
    precis. Många verkar tro att det är så himla lätt men det är det verkligen inte. Jag är själv gammal långdistansare och friidrottare så man skulle ju kunna tro att det vore lite lättare då men icke. När jag sprang var det flera som kuggade på löpningen, jag själv inräknad, och även i de snabbare grupperna. 
    Men, nästa gång då jävlar ska jag varken kissa på mig eller kugga på annat sätt. Då är jag en gasell med krut i benen! haha! 
  • rödnos

Vad händer!?!
    Jag tog en 12 km promenad igår och körde kanske 60 utfallssteg samt 30 knäböj.
    Idag är jag så SJUKT hungrig att jag mår dåligt. Mår illa och är snurrig???
    Jag har såklart ätit när jag behövt men jag blir hungrig nästan direkt igen?? Vad ska jag göra?

• rödnos

Nej alltsedan flesta mejeriprodukter har ju ett bäst före datum. De allra flesta produkter håller ytterligare en vecka i kylskåp.
    Kolla gärna in på matfuskets sida här på Facebook. Där diskuteras en hel del intressanta lurendrejerier som tex bäst före datum.
    Grädden håller lätt! Det blir ofta en klump i den men det innebär inte att den är dålig. Man får lukta sig fram.

• rödnos

Fy så tråkigt RebornEve. Missfall är ju aldrig lätt även om man inte tänkt bli gravid.
    Hoppas du är ok.
    Jag ska sätta in spiral igen o måste boka tid. Lillkillen är 4 månader och jag brukar bli gravid superlätt (får dock ofta missfall så det är inte som att det är kul att vara superfertil heller...)
    Tänkte ta koppar igen men det kanske inte är så säkert då? Fått nån förklaring?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**