Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

vad heter lchf appen som kostar 7kr? Hittar bara hälsobloggarna..........

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    Paulas mamma skrev 2013-02-03 13:40:54 följande:
    Vad har du för mobil?
    Jag har en htc och kan inte ladda ner den då det bara finns till Iphone

Är det? Va tråkigt! Jag har an android...... så trist när saker bara finns för en telefon!
  • LokesMammi

Ont i halsen i snart en vecka. Blivit mkt glass och honungste! :/

• LokesMammi
    rödnos skrev 2013-03-05 15:24:26 följande:
    Ok! Jag har bara testat med mandelmjöl men det smakar ju mandel. får testa pofiber då!

jag panerade snitzel i mandelmjöl o det smakade bra. tom kinkiga sambon sa att det var gott!
    yena89 skrev 2013-03-05 16:54:36 följande:
    Jag använder pofiber när jag gör Schnitzel och det smakar nästan som vanlig panering. Jag bjöd på det en gång och ingen märkte att det inte var vanlig panering. Brukar ha salt och vitpeppar på köttet, sen vända i ägg och sen i pofiber.

kanske ska testa pofiber nästa gång. det tål tom sonen. då kan vi göra samma, bara o ha hans snitzel i smält smör först då han inte tål ägg.
  • LokesMammi

nån annan som smakat mörk choklad med stevia från cavalier?
    tycker den är jättegod. den kan tom min allergiska son äta. han tyckte inte riktigt om den! =) 

• LokesMammi
    Hanniz skrev 2013-03-05 20:00:23 följande:
    Haha, ja den är ju verkligen så goood!

LokesMammi, jag har en liten kaka (40 gr) med bär hemma. Jättegod! 19 gr kolh/100 gram.

finns det en sån liten? min är på 85g. 18,7g/100g
  • LokesMammi

Ang om hela familjen äter lchf el inte så fick jag en "utskällning" av en person på en lchf grupp på facebook då jag nämnde att min 2åring inte äter en lchf då jag inte tycker man ska utesluta KH till små barn. Han har allergier bl.a. mjölk o mjöl o ägg så jag kan inte ge honom fullfet mat. Men äter han pasta som är fri från vete men som är gjord på majs eller potatis som han får. Vilket är "big-no-no" enl den personen. Sen har jag alltid varit som som lagar mat från grunden. Jag har lagat smakportioner och barnmat själv. Sällan köpt färdiga matburkar. Kokar egen risyoghurt och hallon kräm till sonen. Han har fått smakat på choklad som är sötat med stevia. VI har stevia ketchup hemma. Han får inge godis eller dricka! Tycker jag är ganska bra iaf.

• LokesMammi

Jag läste nånstans, här eller på nåt annat forum på nätet att det är bättre att äta CF med frysta bär än o äta yogurt med frusta bär. Med KH o fett%. Stämmer det? Åt lite sånt idag när jag blev sugen på ngt. Det går o äta men är godare med rysk yogurt! =)

• LokesMammi
    LokesMammi skrev 2013-03-12 14:55:31 följande:
    Jag läste nånstans, här eller på nåt annat forum på nätet att det är bättre att äta CF med frysta bär än o äta yogurt med frusta bär. Med KH o fett%. Stämmer det? Åt lite sånt idag när jag blev sugen på ngt. Det går o äta men är godare med rysk yogurt! =)
  • LokesMammi
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**