• Glass

Jag stekte LCHF-pannkakor och åt idag. Det var ett tag sedan, så jag tyckte att det var gott, hade glass och jordgubbar till. Åt kanske 3 stycken och nu, nu är jag så mätt att jag har ont i magen!!! Fy sjutton vad mätt jag är!!! Men gott var det

• Glass
    Martina 76 skrev 2012-07-30 15:17:23 följande:
    Vad härligt att det verkar gå så bra för alla! Heja heja!

Var på ett härligt spinningpass idag på fm, efter det 30 min tung styrketräning. Har fortfarande inte ätit mer än kokosfett och kaffe med grädde och är full av energi och ork. Jag kommer aldrig slutas fascineras av att man inte måste äta flera gånger om dagen för att orka, bygga muskler, kondition och må bra! Fantastiskt!  
    Jag skulle vilja vara som dig när det gäller träningen!
  • Glass
    angeni skrev 2012-07-30 17:57:23 följande:
    Hur känslig är man för fusk? Vi har ju kört 5/100 gram hittills och nu ska vi åka utomlands en vecka. Vore skönt att få unna sig lite och inte behöva tänka lika strikt. Känns svårt utomlands:/
    Jag är inte alls känslig för fusk, tvrärtom så går jag ner mer om jag äter lite mer kolhydrater
  • Glass
    huldaskarin skrev 2012-07-31 09:48:13 följande:
    Igår provade jag att dricka öl för första gången på hur länge sen som helst. Hittade nämligen Spendrups Bright Brew på Konsum och den ölen ska enligt uppgift innehålla 1 kolhydrat per dl. Avnjöt min lilla 33:a på kvällskvisten då den hunnit bli kall och den var riktigt god. Hittade även low-carbbröd och Gudruns kabanoss i nämnda butik och det gör ju att jag kommer att besöka Konsum oftare än Ica här på hörnet. Som lök på laxen så inhandlades ett par nya jeans som innan rean kostade 800 och som jag bara behövde betala 240 kronor för nu. På det hela taget en bra måndag 
    Vilken härlig dag för dig!
  • Glass
    leende guldbruna skrev 2012-07-31 18:50:22 följande:
    Ååååh jag kommer aldrig gå ner i vikt :( skulle va konstant grinig på så lite mat och hungrig .
    Alla är olika, om jag äter så lite så stannar jag i viktnedgång helt. Jag måste äta ganska mycket (enligt mig) för att gå ner i vikt
  • Glass
    leende guldbruna skrev 2012-07-31 21:03:11 följande:
    Skönt att höra då finns det hopp hur ser en Matdag ut för dig? Jag åt jordgubbar med grädde ikväll, vet att det inte är ok, men det är bättre än Marabou dajm
    tja, jag äter en keso och grädde till frukost, ca 1.5dl totalt tror jag, kanske 2. Har jordgubbar eller blåbär till det. 
    Lunch äter jag vanlig mat, förutom kolhydraterna, kanske 2 pannbiff, tsatsiki, lite lingonsylt.
    Om jag jobbar så äter jag kanske en lchf macka eller två med ost, när jag kommer hem (sent)
    Jobbar jag inte så äter jag en middag till eller 2 mackor eller pannkakor och glass.  
    På kvällen äter jag några rutor mörk choklad.

Så, jag äter rätt mycket kolhydrater, men inte för mycket enligt mig.

Kokosfett i teet, 1-3 gånger per dag 
  • Glass
    skånetös78 skrev 2012-08-01 08:56:45 följande:
    Är lite dålig på att skriva men följer tråden och läser varje dag! Verkar gå fint för många nu och det är jättekul att läsa!
    Jag är idag inne på minus 19kg sen start och ett normalt bmi. En underbar känsla och jag är SÅ lycklig. Min målvikt är 1 kg bort nu men såhär kommer jag fortsätta äta hela livet men i en mer liberal form. Kommer lägga till lite mer mejerier och lite frukt och se hur det påverkar vikten och sötsugen, kommer dock vara väldigt väldigt försiktig och laborera väldigt lugnt för att se hur kroppen reagerar. 
    Wow, härligt!

• Glass

Jag räknar inte heller kalorier, jag räknar knappt ens kolhydrater. Eller rättare sagt, jag räknar inte kolhydrater, jag bara äter "rätt" och så funderar jag lite extra om jag vill äta något som innehåller mer kolhydrater än det borde. 
    Oftast äter jag det ändå.

Går ner i vikt, det går inte superfort, men det beror nog främst på att jag har underfunktion i sköldkörteln och att jag inte tränar.

• Glass
    skånetös78 skrev 2012-08-02 20:01:29 följande:
    Jösses vilken dålig dag det blev idag! Jag skulle göra fyllningar till dotterns kalastårta på lördag och jag hade planerat att smaka en tesked av varje fyllning för att kolla så smaken blev bra.
    Det blev den, den blev på tok för bra på båda fyllningarna så det slutade med att jag slevade i mig säkert en dl av varje fyllning. Som om inte det var nog har jag nu ikväll käkat en skiva lingongrova!! Jag har inte ätit en brödbit sen december förra året!! Undrar nu hur min mage kommer att regaera på detta, kommer väl ligga i plågor inatt..
    Så blir det ibland, inte något att göra något åt nu, men nu vet du tills nästa gång att du inte kan hantera det ännu. 
    Hoppas att du är uppe på banan igen nu!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**