• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

Martina 76 skrev 2012-07-21 18:54:51 följande:
    Lita på din kropp. Men det innebär också att du ska hoppa över mål om du inte är hungrig. Ät när du är hungrig och strunta i vad klockan är!
    Så där gjorde jag några gånger. Var inte hungrig efter jobbet där jag ätit lunch vid ca 15-tiden. Vaknade på natten och var skithungrig. Efter några dagar insåg jag att jag fick äta något litet ändå....
  • Glass
    Martina 76 skrev 2012-07-21 21:37:12 följande:
    Jag brukar hoppa frukost och lunch, bara äta ett par ägg, lite kokosfett. Sen äter jag på kvällen. Numera är jag aldrig hungrig på dagarna. Skönt att slippa äta hela tiden.

Ja åt det hållet kan jag också hoppa över ibland, men då brukar jag bli hungrigare dagen efter.
  • Glass
    Kritik skrev 2012-07-22 18:26:19 följande:
    Jag är också nybörjare och undrar hur ofta ni andra äter? Jag kan ibland känna att jag är hungrig var 4e - 5e timme, även och jag tycker att jag ätit mycket fett till tex. lunch / frukost. Jag trodde det var det man skulle komma bort från nu :p 

Hur ofta äter ni andra för att slippa gå hungriga? 
    Jag var skithungrig den första månaden, tror jag. År ofta, kanske itne så himla mycket, men jag åt när jag var hungrig för att min kropp helt enkelt ville ha mat. 

Nu äter jag 2-4 gånger per dygn, lite beroende på vad jag gör. Äter rätt små portioner oftast, jag är ingen storätare direkt.
    Måste dock äta 3-4 gånger per dygn för att få i mig tillräckligt med energi för att min kropp ska vilja gå ner i vikt. Om jag bara äter 2 gånger per dygn eller äter för lite energi så stannar jag nästan direkt av i vikt, men om jag äter lite extra kolhydrater eller moffar i mig ett gäng lchf-kokosbollar på kvällen, ja då går jag ner rätt fort :)
    Dock vill jag ju undvika att äta "godis" vill ju komma bort från det beteendet.

• Glass

Så irriterande. Jag har gått ner 11.9 kilo. !2 hade kännts så mycket häftigare!