• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

Martina 76 skrev 2012-07-21 18:54:51 följande:
    Lita på din kropp. Men det innebär också att du ska hoppa över mål om du inte är hungrig. Ät när du är hungrig och strunta i vad klockan är!
    Så där gjorde jag några gånger. Var inte hungrig efter jobbet där jag ätit lunch vid ca 15-tiden. Vaknade på natten och var skithungrig. Efter några dagar insåg jag att jag fick äta något litet ändå....
  • Glass
    Martina 76 skrev 2012-07-21 21:37:12 följande:
    Jag brukar hoppa frukost och lunch, bara äta ett par ägg, lite kokosfett. Sen äter jag på kvällen. Numera är jag aldrig hungrig på dagarna. Skönt att slippa äta hela tiden.

Ja åt det hållet kan jag också hoppa över ibland, men då brukar jag bli hungrigare dagen efter.
  • Glass
    Kritik skrev 2012-07-22 18:26:19 följande:
    Jag är också nybörjare och undrar hur ofta ni andra äter? Jag kan ibland känna att jag är hungrig var 4e - 5e timme, även och jag tycker att jag ätit mycket fett till tex. lunch / frukost. Jag trodde det var det man skulle komma bort från nu :p 

Hur ofta äter ni andra för att slippa gå hungriga? 
    Jag var skithungrig den första månaden, tror jag. År ofta, kanske itne så himla mycket, men jag åt när jag var hungrig för att min kropp helt enkelt ville ha mat. 

Nu äter jag 2-4 gånger per dygn, lite beroende på vad jag gör. Äter rätt små portioner oftast, jag är ingen storätare direkt.
    Måste dock äta 3-4 gånger per dygn för att få i mig tillräckligt med energi för att min kropp ska vilja gå ner i vikt. Om jag bara äter 2 gånger per dygn eller äter för lite energi så stannar jag nästan direkt av i vikt, men om jag äter lite extra kolhydrater eller moffar i mig ett gäng lchf-kokosbollar på kvällen, ja då går jag ner rätt fort :)
    Dock vill jag ju undvika att äta "godis" vill ju komma bort från det beteendet.

• Glass

Så irriterande. Jag har gått ner 11.9 kilo. !2 hade kännts så mycket häftigare!

Någon frågade mig idag hur mycket mer jag ska gå ner. 
    Jag svarade tills min kropp slutar vilja gå ner, för inte sjutton kan jag veta om jag kommer att trivas om 7 eller 12 kilo?

• Glass

Jag är sjuk och tycker rätt synd om mig själv, dessutom är vi barnfria i några dagar och det ska man ju fira...

Så ja, jag äter ostbågar, choklad, bröd och diverse annat. Jag gör med andra ord precis så som mina gamla ätstörningar tycker att jag ska grå och jag har inte alls något emot det. Får bara bestämma mig för hur länge jag får tillåta detta.

• Glass

Nu har jag haft en paus i 3 dagar. 

Jag har insett att jag saknar att få äta, frossa och vräka  i mig. Jag tycker att det blir skittrist av att inte "få" och jag skrev ju tidigare om det. Jag har bestämt mig för att faktiskt tillåta mig själv att göra så, ibland. Att jag under någon/några dagar får äta allt det där som jag är så himla sugen på, att jag får falla tillbaka och köpa en stoor påse godis och äta nybakat bröd och allt det där.
    Jag behöver det för att jag ska må bra, även psykiskt. 

Vilkoret för att jag ska "få" göra det, är att det är planerat. Jag får inte falla och bara börja, utan det måste vara planerat. 

Nu har jag haft mina 3 dagar och det är dags att ta tag i LCHF igen. Jag känner mig helt tillfreds med att ha fått äta allt jag velat ha och hälften av det var inte så gott som jag trodde det skulle vara. 

Nu börjar resan neråt igen

• Glass
    TomMon skrev 2012-07-28 11:40:24 följande:
    Tack ska ni ha!

Barnen är biologiska syskon och de är 4 och 3 år gamla. Det är full rulle här hemma nu, vi kom hem från Taiwan i onsdags, då hade vi varit där en vecka.

Jag började direkt med lchf när vi kom hem och det funkar bra. Jag hade gått ner ett halvt kilo, trots två v i Thailand och sedan en vecka i Taiwan där det mest blev McD. Så det känns bra! Det är underbart och utmattande att gå från 2 till 4 i familjen, vi mår bra allihop, och mannen stör sig inte på min livsstil för tillfället, han har nog inte energi över till det! :)
    Vad härligt och vad bra att de känner varandra innan. Det måste vara stora omställningar för er allihop nu!

• Glass
    spökplumpen skrev 2012-07-28 13:47:50 följande:
    Jag håller med, det är inte mycket av det man är sugen på som smakar så gott som man föreställde sig. Vilket är jättebra för äter man det en gång så är suget efter det sen borta. Fast dajmstrut är precis lika gott som förut.
    ja och TipTop!
  • Glass
    Tessa606 skrev 2012-07-28 22:05:07 följande:
    Det är så jag tänkt ha det när jag nått min målvikt, ungefär 5 kg kvar....

Åh vad nära du är din målvikt!

Jag har 8-10 kilo kvar och går ner rätt sakta, så jag orkar inte vänta så länge. Jag hoppas att jag går i mål tills nästa år iallafall, men det är inte alls säkert
  • Glass
    Tessa606 skrev 2012-07-29 10:29:02 följande:
    Det går inte fort här heller, de första 15 kg bara rann av men nu går det saaaaakta
    Härligt att du fick lite "rinn"-känsla"
    Här går det rätt sakta hela tiden, men är iallafall av med nästan 12 kilo så det känns ändå helt ok  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**