• Glass
    LokesMammi skrev 2012-07-15 10:03:27 följande:
    Jag äter som dig. Jag äter inga grönsaker men lite sallad o äter för lite fett enl lchf. men jag mår bra! =)
    Äter du lika mycket eller mer eller mindre?

Jag är rätt osäker på mängden, för jag har en "vana" att äta lite och ibland mindre och mindre utan att tänka på det. Tyvärr går jag ner skitdåligt när jag äter för lite, så jag får ibland äta lite extra fastän jag inte känner för det. 
  • Glass
    LokesMammi skrev 2012-07-15 10:10:29 följande:
    Ne jag vet inte! Olika per dag.
    Äter rysk yoghurt med hallon på morgonen, eller bara några skivor bacon eller tre pannkakor med hallon.
    Till lunch kan det bli nån köttbit med nån röra gjord på gräddfil eller några skivor bacon om jag är hemma.
    Till middag nån köttbit med nån röra igen! =) Lite sallad!
    Det låter ungefär likamycket som mig då. Då äter jag säkert lagom mycket
  • Glass
    Chicky01 skrev 2012-07-15 18:16:21 följande:
    Konstigt att det är så. Betyder det att det inte är ngn idé att vara strikt eller är det tack vare en periods strikthet som gör att det blir sånna resultat på vågen när man inför några extra gram kolisar i sin kost?
    Jag tror att det är olika från person till person. 
    Jag vet bara hur min kropp funkar och om jag är för strikt eller äter för lite energi så drar den ner på förbränningen superfort, men om jag ger den lite mer energi  och mer kolhydrater så trivs den och vågar släppa ifrån sig 
  • Glass
    Bättan skrev 2012-07-17 19:53:05 följande:
    Gör chokladmousse!
    Ca 3 dl 40% grädde, 1 färsk vaniljstång ur skrapad, 1 msk rysk yoghurt, 1 msk Philadelphiaost. Smält 100 g 70% chockad. Vispa grädden (lägg undan lite, i en annan skål) i den stora skålen, blanda yoghurten och osten med den vispade grädden med den smälta chokladen.
    Lägg upp i portions formar och in i frysen.
    Ta ut efter ca 15 min toppa med den resterande vispade grädden och färska hallon. Mumma :)
    Fasen, jag har inte mycket av det där hemma ju! 
  • Glass
    enlitenbitkaka skrev 2012-07-17 21:30:17 följande:
    Jag äter LCHF med gott resultat och nu vill även sambon prova. Han äter dock INGA grönsaker, förutom morot, men det är ju inte direkt LC... Tips på vad han kan äta förutom kött och feta såser? :)
    Jag äter inte grönsaker, men jag försöker att få i mig via maten. Jag försöker få i tex rivna morötter, lök och spenat i köttfärsen när jag gör köttbullar mm. (jag vet, morot anses inte lchf, men det skiter jag i, det är mängden som avgör) Jag äter gärna och ofta tzatziki och steker ibland lite grönsaker till köttet.  Inte så mycket, men försöker få till lite småsaker. 
    Jag fick järnbrist och lågt blodvärde, troligen pga att jag äter alldeles för lite c-vitamin till köttet och därmed inte tar upp järn så bra, så nu dricker jag c-vitamin några gånger i veckan till maten 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**