**Den stora feta LCHF-tråden**
tiiitti skrev 2011-03-02 21:52:22 följande:
Har varit inne och läst.verkar bli en jättebra blogg.Jag är nybörjar i lchf. och har varit inne lite på gi förr.
Jag kommer följa din blogg för att lära mig mer. Jag brukar blanda ihop lchf och gi, och har ibland svårt att se skillanderna. så de kommer nog bli en blogg som passar mig.

Hoppas du kommer gilla fortsättningen! Har fått många bra kommentarer och glädjerop, så jag är peppad att skriva nästa kapitel!

Prinsessanz skrev 2011-03-02 22:11:46 följande:
nej det är DU som ska läsa på bättre,för det spelar ingen roll om du äter hela dagsransonen vid ETT tillfälle eller delar upp det på flera!!såhär står det ORDAGRANT på sidan 16 i "Doktor Dahlqvists och Airams
LCHF - kokbok"
Måltidsfördelningen
Många traditionella dieter och kostråd inefattar rekomendationer om när man ska äta och hur man ska fördela måltiderna över dagen. Med LCHF- kosten behöver du inte tänka på sådant utan kan disponera måltiderna efter eget önskemål.
Du kan äta hela dagsintaget på en måltid eler dela in det på flera.
jag tror faktiskt att Dr Dahlqvist tar förgivet att den enda måltiden man isåfall äter består av bra lchf-mat och inte kladdkaka... Det är få lchf-måltider som består av 25 gram kolhydrater, vilket du säger är ditt dagsintag av kolhydrater. Följer man reglerna så skulle det innebära 500-1000 gram grönsaker och mejeri, + proteinet som väl blir ytterligare 500 gram för att få rätt ratio.... men visst, det finns säkert dom som äter 1.5 kg mat till en sittning...