• Bebben84

**Den stora feta LCHF-tråden**

Mandel skrev 2011-12-01 14:33:38 följande:
    Jag steker bacon till frukost, tar ett papper och suger upp det värsta flottet ifrån baconet, i med en klick cocosfett (ej smaksatt!) och sedan knäcker jag i ägg och rör runt allt till äggröra.

Tack för tipset!
  • Bebben84

Jag blir så förvirrad :(. Vissa säger arenan ska äta MER fett för att gå ner och vissa säger äta MINDRE fett för att gå ner. Vad gäller? :(

• Bebben84
    adams family skrev 2011-12-06 02:02:48 följande:

Det är så individuellt hur mycket fett man behöver vissa inklusive mig själv för strålande fart genom att lägga till ordentligt med kokosfett (mirakelmedel enligt mig) andra behöver äta lite mer grönt och minska på fettet med risk för att bli lite mer hungrig. Andra behöver helt utesluta mjölk vilket jag tror har mycket med vårt ursprung att göra, vi nordbor har en liten anpassning till mjölk då det historiskt närvi blev bofasta var vår överlevnad för att undvika svält medans andra folkgrupper inte tål mjölk och det stoppar viktminskningen.

Kolhydratchocka kroppen kan fungera för vissa efter en lång platå och andra behöver dra åt ännu mer och fakira..      
    jag får väl försöka hitta min egna balans :/ Kokosfett vill jag verkligen få in mer i min kost men jag dricker varken te eller kaffe och jag fick tipset att ha i kokosfett i äggröra MEN efter min graviditet (spydde upp ägg) har jag haft enormt svårt för ägg och tyvärr kräks nästan av ägg i alla former. Så jag vet inte riktigt VAD jag ska ha kokosfett i. Smoothie av någon form kanske?  
  • Bebben84
    adams family skrev 2011-12-07 02:37:32 följande:

Sonen brukar äta smothie som mellis och i den har vi kokosfett funkar aldeles utmärkt bara man mixar det ordentligt.

Nu till jul kan du ju göra ischoklad av minst 70% ;-D

Äter ingen frukost på vardagarna men till helgerna ska jag prova det, eller kanske ta det som middag?

Ischoklad ska bakas i helgen! Mumma!

Ska äta fisksoppa idag och jag har smugit ner några skedar kokosfett. Får försöka hitta liknade alternativ för mig Glad

Tack för tipsen!          
  • Bebben84
    Joggi skrev 2011-12-06 20:38:38 följande:
    Vilken bra ide om ischoklad! Smaskens ju.. Det ska jag nog ta och baka:) Vilket kokosfett ska man använda??

Cocosas ekologiska kör jag på!
  • Bebben84
    Joggi skrev 2011-12-07 14:05:22 följande:
    Okej, finns den på vanliga affärer eller måste man beställa?

Jag har köpt min i en hälsokostaffär vid mitt centrum. Men den finns att beställa på både bodystore och lchf-butiken
  • Bebben84
    Dissan skrev 2011-12-07 14:28:40 följande:
    Kan man äta för mycket kokosfett?

Man ska nog precis som allt annat äta det i rimliga mängder
  • Bebben84
    gos skrev 2011-12-08 14:09:33 följande:
    håller med! mina byxor får jag ha skärp i nu men vågen visar ingen större skillnad

Samma för mig! Putmagen borta men vågen visar same same
  • Bebben84

Jag som varit så dålig på att hitta vägar att få i mig kokosfett har denna vecka fått i mig massor! Har dels fått i mig det genom ischoklad som jag bakade men och haft i kokosfett i soppor, köttfärssås,såser mm. Problemet var ju bara min dåliga fantasi :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**