**Den stora feta LCHF-tråden**
Årets första lchf-mål har nu ätits! Åh vad skönt att vara tillbaka igen. Dock så tänkte jag utesluta mjölkprodukter så mycket det går denna gång. Får se om det hjälper mig med viktminskningen.
Årets första lchf-mål har nu ätits! Åh vad skönt att vara tillbaka igen. Dock så tänkte jag utesluta mjölkprodukter så mycket det går denna gång. Får se om det hjälper mig med viktminskningen.
Nä man behöver inte utesluta allt på en gång utan prova sig fram lite. Smör ska jag absolut inte sluta med. Inte keso heller.
Grym du är rednose!!! :)
Jag är lite nyfiken på vilka positiva och negativa erfarenheter ni har av LCHF? Och hur länge har ni ätit LCHF? Äter ni för att gå ner i vikt eller av annan anledning?
Jag kan börja.
Jag har ätit LCHF i 5 månader. Äter inte för att gå ner i vikt utan för att må bra och för att jag tror att det är den här kosten som våra kroppar är gjorda för.
POSITIVT FÖR MIG MED LCHF
* Jag har slutat småäta (gör det ibland men betydligt mer sällan än tidigare och småäter jag idag så är det LCHF-vänliga saker jag stoppar i mig).
* Jag håller mig mätt längre.
* Jag äter godare mat än tidigare.
* Sen tycker jag att det otroligt spännande med nya recept som jag troligtvis inte skulle ha testat om jag inte ätit LCHF.
* Min rosacea (röda utslag i ansiktet) har blivit mycket bättre - så lycklig!
NEGATIVT FÖR MIG MED LCHF
* Vadkramper på nätterna - Jag blir galen... Jag äter magnesium men det går inte över. Läste en kommentar tidigare om att kolla saltintaget samt mjölkprodukter.
* Sover väldigt dåligt... men jag är osäker på om det har med LCHF att göra, för det har hänt en del andra saker under samma tid som jag ätit LCHF så jag tror att det har mer med det att göra. Men vadkramperna kan i och för sig hålla mig vaken också.
* Får lite spydiga kommentarer ibland från folk som tycker LCHF är hokus pokus men eftersom jag är så säker på mitt kostval så tar jag inte illa upp.
Visst blir jag tokig på vadkramperna men det positiva överväger.
Kom igen! Berätta hur det är för er?
kan lägga till finare hy på positivt och lite väl mycket planering på negativt
Jag har btw ätit som en gris idag och varit konstant hungrig..ingen aning varför. Har ju fått i min massor av fett ..skumt..
Långa tjejer här Även jag är 175 cm lång... Jag vill gärna ner till 62 kg igen. Vägde det för 2 ½ år sedan och trivdes riktigt bra med den vikten. Men målet är att väga 65 kg till sommaren.
Längtan 3
När jag vägde 62 kg körde jag powerwalks några ggr i veckan och det var nog det som gjorde susen! Så fort det blir lite ljusare igen ska jag ut och gå. Jag har dessutom 2-kilosvikter på varje ben och easytoneskor. Vi har ju nästan samma mål så vi får peppa varandra lite extra :)
Rednose- blanda cf, grädde, en fiskbuljong och lite citronpeppar. Supergod!
Standby- kan vara den jag gjorde igår. 1dl sesamfrön 1 dl pumpakärnor och 2 dl linfrön. Låt svälla i vatten i 3 timmar. Baka sedan i 150 grader i ungen i 1,5 timme
Standby- detta var första gången jag provade fröknäcke, och med pålägg blev det helt ok. Bra att det är så mycket linfrön tycker jag. Min mage behöver det :)
Carpe punctum- kan inte du dela med dig av recepten i recepttråden? Nyfiken :)
Är jordnötssmör ok att äta? På tex bakverk?
jahapp...här går man fortfarande inte ner i vikt alls...suck.
Någon som är med i LCHFklubben.se?
Usch jag blir så besviken på mig själv. Har inte alla lyckats komma igång med lchf på riktigt efter julen. Motivationen är nog boven. Vill bara hitta tillbaka dit jag var innan julen :(