• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

sara1981 skrev 2012-03-06 23:13:27 följande:
    Näe, du ska ju äta när du är hungrig.

Fast då kan jag nog inte börja i morgon, får nog fixa lite mat först då...
  • Glass

jag funderar på att att börja efter halva dagen, äta lite sparsamt med kolhydrater till frukost och så äta typ ost och skinka till lunch och middag.... 
    Får se om jag klarar det, det beror på hur tuff dagen blir.    

• Glass

började idag!

Har inte räknat något, men har ätit väldigt sparsamt med kolhydrater. Det har gått bra, så jag hoppas att jag kommer in i ketos snabbt i morgon

App till android, har ni tips? 

• Glass
    Faile skrev 2012-03-10 17:13:11 följande:
    Inte jag.
    För alkohol är ju en form av socker/kolhydrater...  och det höjer insulinet, men jag vet inte om man faller ut ketos på grund av såna kolhydrater...
  • Glass

Det går verkligen skitbra för mig, är inte ens godissugen, annat än att jag är sugen för att jag brukar vilja äta vid vissa situationer, men det får man helt enkelt vänja sig av vid. 

Vilket sötningsmedel är bäst/godast? 

• Glass
    Faile skrev 2012-03-10 17:37:35 följande:
    Dricker jag rödvin är det planerat fusk från min sida, så då varken räknar jag kolhydrater eller bryr mig om ketos dagarna efter. Vill njuta med gott samvete
    aha, ja det låter mycket sunt faktiskt :)

• Glass
    Vilda Tiger skrev 2012-03-11 16:27:16 följande:
    Jag som är diabetiker kan säga att ren alkohol höjer inte mitt blodsockret och jag behöver därmed inte ta något insulin till det. Torrt vitt vin behöver jag inte heller ta insulin till.
    det kanske är som sötningsmedel,  en del utsöndrar insulin av det, andra inte, trots att blodsockret inte höjs
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**