• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

Martina 76 skrev 2012-03-11 18:16:13 följande:
    Borde man inte få sötsug om det ger insulinpåslag? Jag märker inte av något sötsug när jag dricker rödvin och ketosen påverkas inte heller.
    jo det borde man nog eller kanske bli lite extra trött. Det är förmodligen olika för olika människor. 
  • Glass

jag blir så grymt peppa av alla era framsteg!

Vill bara att det ska gå fort, fort fort, eller ja, superfort de första tio kilona, ganska fort i fem till och sedan kan det få ta lite till, de där sista fem

• Glass

Jag har ett problem, tror jag.

Det pirrar lite i mina händer och fötter, eller framförallt tår och fingrar.
    Jag har inte varit med om det vad jag vet innan och det är ett konstant pirrande. Inte så mycket som när de "sover" men ja lite lite pirr hela tiden.

Har ni någon aning om vad det kan vara? 

• Glass
    Faile skrev 2012-03-12 15:27:01 följande:
    Myrkrypningar kanske? I så fall magnesiumbrist.
    ja, jag hoppas att det är magnesiumbrist, så jag har ätit tillskott idag och gör det ett tag framöver... hoppas att det går över. 
    Några fler idéer vad det kan vara om det inte är magnesiumbrist 
  • Glass
    TomMon skrev 2012-03-12 16:52:40 följande:
    Glass: känner igen det, jag hade krypningar i vaderna andra veckan. Nu får jag lätt kramp, men det har blivit bättre och bättre. Äter inget tillskott.
    då är det "normalt" då, så behöver jag inte oroa mig. Är liiiite hypokondrisk

• Glass
    standby skrev 2012-03-12 21:35:21 följande:
    Glass - jag handlar på Body store, de är snabba och bra. Har ej provat ngt annat ställe än.
    ja bodystore har jag handlat annat ifrån faktiskt. Hade inte en tanke på att de hade sånt här...
  • Glass
    kanske en till skrev 2012-03-13 14:53:28 följande:
    Hur gör ni de dagar som ni "fuskar"? Jag ska träffa några vänner i morgon och äta ute och jag vet att det kommer att innebära en del kolhydrater. Brukar ni hålla nere på fettet innan eller efter, fasta eller träna extra då ni vet att det ska ätas kolhydrater? Brukar ni passa på att ätas lite extra gott då ni ändå kommer ramla ur ketos? Jag vet ju att kroppen kommer lägga på sig vätska direkt och det är ok, det viktigaste är att jag tar mig tillbaka till ketos så fort som möjligt.
    ju mindre kolhydrater du äter desto snabbare kommer du tillbaka till ketos, så jag hade absolut ätit det jag kunde på restaurangen, dvs såserna och köttet och sedan hoppats på det bästa. 
  • Glass
    tiiitti skrev 2012-03-15 20:15:31 följande:
    Jag har med varit jättesugen ikväll. sprungit till kulskåpet flera ggr och står och plockar allr lchf-vänligt jag hittar. ost,nötter,korv m.m
    Är fortfarande sugen. vet inte vad jag ska göra för att bli av med det..
    haha, är det en freudiansk felsägning?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**