**Den stora feta LCHF-tråden**
Den ser lovande ut, So Cal!
Den ser lovande ut, So Cal!
Jag har hyfsad koll på vad jag stoppar i mej, men det bästa med lchf är att man inte har mat- eller gottesug mellan måltiderna och det är något som iaf min hjärna har lite svårt att fatta, för jag var alltid småhungrig förr och tog en macka eller två för att dämpa det. Nu springer jag aldrig och tittar i kylskåpet efter nåt att knapra på utan är helt nöjd med 2 måltider om dagen.
Sigrid, det gäller att bryta gamla ovanor, hjärnan kan vara ganska motsträvig på den punkten, men tänk så här då: Jag ska bara....sen tar jag något att knapra på. Då blir du upptagen av något annat en stund. Om inte annat så kan ju en liten tandborstning sätta p för ätandet en stund.
Var ner på den lilla Ica-butiken i huset där jag bor och hittade LCHF-glassen från Alvestaglass. Köpte den med vaniljsmak som var hutlöst dyr, 32 kronor för 450 ml, och nu har jag och sambon provsmakat. Den var jättegod, men jag kommer nog att göra den hemmagjorda varianten oftare. 450 ml försvann i ett nafs typ
Grattis till era fina resultat! Jag har måndag som vägningsdag, men känner redan nu att nåt gram borde ha försvunnit. Det är lättare att knäppa jeansknappen
Hittade ett kolhydratfritt bröd på lchf-forum.se som jag strax ska testa. Var jätteenkelt att röra ihop, hoppas det blir gott med
3 veckor sen jag åt mjukt bröd så det ska bli intressant detta. 10 min kvar i ugnen nu,
Det blev helt okej. Jag gjorde den minsta satsen för att prova, vill inte slösa ägg i onödan *s* Man kan med fördel ta mindre än en halv tsk brödkryddor för det tar gärna överhand tycker jag.
www.lchf-forum.se/showthread.php%C3%B6d
1 krm borde räcka eller så utesluter man det kanske.
Vägde mej i morse fastän jag brukar ha måndag som vägdag. Vi åker bort idag och jag vet inte om vi sover kvar eller åker hem i kväll så då var jag ju tvungen att kolla hur det stod till. Jag har gått ner 3 kilo på 4 veckor och det känner jag mej väldigt nöjd med. Jag äter gott, är aldrig sugen på att äta mellan måltiderna och känner mej pigg och glad, vad mer kan man begära?