• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

min dag:

frukost: 2 lchfmackor med bregott och 1 ägg delat på som pålägg.

Lunch:    2 stekta ägg lite stekt fläsk, en klick bea

Middag: Fyllningen på en halv kycklingrulle  

Mår illa ikväll. Någon som vet vad de kan bero på? eller de har kanske inte alls med kosten att göra... 

• tiiitti
    Sagalin skrev 2012-11-12 21:11:00 följande:
    Du kanske har ätit för lite? 

Ja jag fundera på det. men har varit proppmätt idag- så kan knappt äta mer
  • tiiitti

vågen stod på 81,1 för mig. då jag går ner så sakta vet jag inte vad jag ska kunna ha för mål till lucia

• tiiitti

800 g ner sen igår :) åh vad kul att de äääntligen börjat hända grejor. synd jag inte kommit på tidigare att de va mejerierna jag inte fixade

• tiiitti

en typsik dag!

frukost: 2 lchf-bröd med mkt bregott och något pålägg (oftast skinka) kopp kaffe med lite kokosfett i  

Lunch: kött,fisk eller fågel med antingen kokt broccoli eller kokt blomkål. lite sallad,gurka ibland några svart oliver

mellanmål: en handfull nötter, eller ett kokt ägg om jag är hungrig.  

Middag: samma som Lunch. ibland även en halv avokado till.

Kvällen: oftast inget alls länge, då jag tappat suget sen jag börja med mejerifritt.
    Annars en kopp te med kokosfett           

• tiiitti
    Ninis skrev 2012-11-14 09:57:44 följande:
    Började du oxå köra mejerifritt den 5 november? Eller vilken dag började du?

Jag började nog nån dag efter dig. så den 6e kanske..
  • tiiitti
    Ninis skrev 2012-11-14 10:11:39 följande:
    Men äter du inget fett till varken lunch eller middag?
    jo det glömde jag skriva i... oj!

oftast mosar jag broccolin eller blomkålen i massa smör. å en klick bea till köttet 
  • tiiitti
    Ninis skrev 2012-11-14 10:18:33 följande:

Ok

Jag käkar aldrig något mer än frukost, lunch och middag. Är helt förvånad över vilket stabilt blodsocker jag fått! Är mätt och nöjd hela dagen lång!

Innan jag började med mejerifritt blev det alltid en näve nötter och två rutor mörk choklad varje dag!     
    Jag hade nog också klarat mig utan mellanmål egentligen. men de blir med en social grej nu när man är mammaledig. är oftast nånstans på eftermiddan och dricker kaffe å då tar man lite nötter till som "fika"
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**