• helene306

**Den stora feta LCHF-tråden**

yena89 skrev 2011-04-30 14:30:29 följande:
    Jag är utsvulten >.< åt inget innan gubben kom och sen stoppa jag bara i mig lite brie-ost och har tills nu ännu inte hunnit äta haha. Men nu blire en fet jävla omlett med ost, kyckling och sallad <3

Hoppas ni hade en fin fredag, det hade jag! hihi
    Innan gubben kom? Är det 32-åringen?

Ni som gjort Death by chocolate. Är den godare dagen efter? Funderar på att göra en sån tills i morgon när vi ska ha kalas för sonen så svärfar och jag har något att äta när de andra käkar paj.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    helene306 skrev 2011-04-30 16:13:57 följande:
    Ni som gjort Death by chocolate. Är den godare dagen efter? Funderar på att göra en sån tills i morgon när vi ska ha kalas för sonen så svärfar och jag har något att äta när de andra käkar paj.
    Såg nu, kylskåpskall får den en fudgeliknande konsistens, varm/ljummen är den krämig. Skit då, jag testar en nu. Den såg ut som den har skurit sig så jag får se vad det blir av detta. Eller kan det bero på att jag bara gör ett halvt recept?
  • helene306

La in hela receptet på Death by chocolate och hela kakan landade på över 5000 kalorier (kolhydrater kommer jag inte ihåg). Delade alla ingredienser i 12 eftersom jag tror att den räcker till minst 12 pers. 1 portion blir då 34 g kolhydrater. Kära nån, inte värt att äta i morgon då.

• helene306
    jeng skrev 2011-04-30 17:53:05 följande:
    Va? hahaha, jag trodde att det var en LCHF-kaka Har inte kollat på receptet.
    Jo, det är det om man skippar sockret. Det är bra mycket mörk choklad i och den drar väl iväg det hela?
  • helene306
    Segelvind skrev 2011-04-30 19:49:42 följande:

Har haft 2 hyggliga dagar.

Men jag bara undrar.....tog 4g (GRAM) mörk choklad 80% och när jag skrev in det i matdagboken så gav det 3g kolhydrater....är det möjligt???

Japp, det stämmer säkert. Jag tog 1 ruta av den chokladen jag åt då och den blev 5 g.
    rockmind skrev 2011-04-30 19:54:09 följande:
    Hur vet man om man tål sockeralkoholer? Vad kan "hända" om man äter sockerfria tuggummin?

Är ju inne på min första vecka med LCHF och trivs väldigt bra med det hittils. De första tre dagarna hade jag ett slags sug, inte att jag var hungrig, utan mer som en slags abstinens. Det svåraste för mig är nog fredag - och lördagskvällar när man är van att äta nåt sött framför tv:n. Igår blev det några bitar 90 % choklad (är ju endast 14 gram kolhydrater per 100 gram) så det kändes ok.

Brukar ni andra äta turkisk yoghurt? Jag läste nånstans att det var LCHF-vänligt så jag köpte hem det men idag såg jag att det är över 7 gram kolhydrater per 100 gram, låter ju jättemycket för att räknas som lämplig föda?
    Det som kan hända om man tar sockerfria tuggummi är att man skapar ett sug. Kroppen tuggar men får inget för det. Sen är sockerfria ändå sötade. Är man känslig kan man alltså få ett sug. Koll upp turkisk yoghurt innan du köper. Den jag har hemma hade 5,1 g (men den använder jag till dottern)

• helene306
    Annanym skrev 2011-04-30 23:30:20 följande:
    Förresten, vad är Death by choclate eller vad det hette?
    Någon annan kanske redan har svarat men denna gjorde jag ett halvt recept av
  • helene306
    yena89 skrev 2011-05-01 14:55:03 följande:
    Hmm jag behöver lite off-topic råd.

Ska tatuera mig snart igen, hoppas jag.
    Har aldrig hittat en fin tatuering så nu har jag ritat en egen där jag satt ihop lite grejer från andra tatueringar men där jag inte gillat tatueringen i sin helhet. Nu har jag alltså min alldeles personliga med alla delar som betyder nåt. Korset, vingarna och texten.

Nu är frågan, ska jag ha texten på engelska, eller på latin: Ego Solo Deo Judicanda. Vad tycker ni?
    Jag håller mer på latin..men är osäker. Obestämd

Men shit vad duktig du är på att rita! Jag gillar tatueringar och är nyfiken så jag kan fråga om tatueringen ändå. Speciellt nyfiken blir jag om text jag inte vet vad den betyder och frågar men samtidigt blir jag irriterad för direkt efter att jag frågat glömmer jag vad det betyder Vill du ha latin så kör du på det. Just textmässigt fär du plats med de 3 (ego solo deo) första orden i översta remsan och sista (judicanda) ensamt nertill. Nu är jag jobbig men för att få blick, kalkylera av teckningen och lägg till den latinska texten så kanske du ser vilken du gillar bäst. Jag vill ha barnens namn eller deras födelsedat eller 2 svarta stjärnor. Men var?? De två jag har syns inte med kläder på.  
  • helene306
    yena89 skrev 2011-05-01 18:29:13 följande:
    Hihi tack
    Ja precis, dom 3 uppe och den andre nere.
    Jag ska ju till han tatueraren och lämna en kopia så kanske han kan rita in det.
    Är rätt bra på att se saker i mitt huvud (fast inte på ett knöppt sätt xD) så jag tror den kommer bli sjukt nice med latinsk text :P

Fotleden är ju ett populärt ställe för namn men ska göra förbaskat ont :P
    Annars nacken kanske?
    Smärta är ju relativt Jag trodde tatueraren var inne och grottade i min äggledare när jag tatuerade mig i nedre delen på magen. Den andra i slutet av ryggen kändes inte alls, det var nästan "skönt" om man får säga så? men när jag byggde ut med triben höll jag bokstavligen på att tuppa av! När tatueraren var klar med konturerna fick jag ta andningspaus, dricka vatten och röra på mig lite innan han fick  börja fylla i

Fotleden går bort för mig. Nacken skulle kunna vara ett ställe men jag vill kunna dölja mina tatueringar. Jag hade tänkt tatuera mig vid snittet, där barnen kom ut men jag vet inte. Sen har jag funderat vid nycketbenet eller någonstans vid Ove (ödlan på magen). Ja, jag vete katten
  • helene306
    Kaya skrev 2011-05-01 19:39:56 följande:
    PS.

Blev LITE (bara lite) tröstad häromdagen när jag läste ett reportage om Gry Forssell och hur hon hade kommit i så fantastisk form med hjälp av en PT så hon klarade Tjejmilen utan att gå en meter och kom in på den finfina tiden 1:09.

Jag har som sagt kutat EN milrunda hittills denna flåsiga, fläskiga vår och kom till min stora besvikelse och mitt enorma ursinne in på precis 1:09 (vilket då är ynka 6-7 min mer än min bästa tid!!!)... men om det är OK för en TV-kändis att skryta i en hälsotidning om precis den tiden så kanske det är en OK off-season-efter-träningsuppehåll-tid för en medelålders motionär också...?

Men... *bläng* sluta fnissa... TRÖSTA MIG DÅ!!!!!!

K
    Om Gry TRÄNAT sig till denna finfina tid med en svindyr PT, fuck Gry och YEAAAAAH till dig som kirrat det helt på egen hand utan en PT!
    yena89 skrev 2011-05-01 20:07:00 följande:
    haha magen kommer jag aldrig våga tatuera. däremot funderar jag på en lagom stor på ryggen :P
    Jag har ju bara en tatuering och den gjorde inte så farligt ont så jag kan ju knappt föreställa mig hur ont denna kommer att göra :P
    Vill helst köra hela på en sittning, men den lär ju ta 3-5 timmar kanske? konturerna är ju det värsta :P

vaden då? annars tycker jag nacken skulle va väldigt fin faktiskt ja :)
    Min största tatuering, triben, tog 2½ timme att göra. Lite mer än 1½ timme var konturerna. Den sitter i svanken och där kan det kännas. Allt beror ju på hur känslig man är. Min fd kille tatuerade sig på överarmen och han hade minsann fått höra innan hur jädra ont det gör på insidan av armen. Han tyckte det gjorde mer ont på yttersidan.

Bara för att du skrev nacken så lurar jag på nacken Inte vaden heller, jag vet inte, kanske är jag löjlig men benen vill jag inte ha någon tatuering på. Nu kom jag på, där bröstmuskeln fäster mot axeln kanske?. Maken bara skakade på huvudet "Du och dina idéer."

Alltså, den där Death by chocolate var mättande. Vid 19.30 tog jag en äggmjölk. Nu mår jag aningens illa. Det blev för mycket fett.
  • helene306
    Segelvind skrev 2011-05-01 20:31:21 följande:
    Vikt före LCHF 61,4 kg

LCHF 7 dagar. Vikt 61,4 kg.

SUCK!!!!!!!!!!!

Lägga av eller fortsätta???
    Nu får du inte ta illa upp men du väger ju typ ingenting! Tänk då jag som är 4 cm längre än dig och väger 68 pannor. Eftersom du inte har så många kilon du vill bli av med kan det gå trögt, jättetrögt! Kolla på Kostdoktorns hemsida, han hade lite stolpar i varför man inte går ner i vikt.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**