**Den stora feta LCHF-tråden**
Enligt matdagboken har jag hittills fått i mig 74,7% fett, 16,38% protein och 8,92% kolhydrat. Bra eller dåligt? Jag har ju inte ätit middag än. Jag är asdålig på detta med siffror i E% så hur tänker man om detta i % i gram?
yena89 skrev 2011-04-27 15:48:43 följande:
Vad gjorde op.ssk mer då? bara langa instrument eller? för det enda roliga skulle ju då vara att "se" operationen.Haha jag tror nog jag har sett för mkt Greys Anatomy (vilket ju förresten går idag hihii

Nä, jag får börja med akuten, kommer ju förmodligen flytta till sthlm då så det kanske händer lite grejer och så är det ju otroligt varierat. Allt från att ta prover till lite allvarligare saker :)
Tack för era tips och egna erfarenheter ^^

När jag jobbade på Danderyds sterilcentral gick vi in på operation och hämtade instrument lite då och då. Där var det ständig action på operation och jag hade nog hellre velat stå kvar och kika än behöva plocka grejer och gå därifrån

Gringa skrev 2011-04-27 16:00:51 följande:
Hörrni, kan man frysa in vitkål? Jag är inte så där superhemma i köket 
Så här sista dagarna innan Sverige-flytten är allt lagom kaos i vår tomma lägenhet som förvandlats till en arbetsplats med målarburkar och verktyg. Imorgon försvinner även alla köksredskap, så jag tänkte passa på att fylla frysen med matlådor idag. Ska göra någon kycklinggratäng och funderade även på en vitkålsgratäng, men undrar hur den blir att värma i micro sedan?
Att vi lever i väskor och sover på luftmadrasser antar jag inte är en godtagbar ursäkt för att käka hämtmat i 11 dagar, däremot får mannen stå ut med det