helene306 skrev 2011-04-27 15:24:06 följande:
En sommar klarar du

Jag brinner inte heller för dementa, det är inget jag skulle vilja jobba med resten av mitt liv om jag säger så. Det går ett tag men inte i det långa loppet. Jag var psykiskt slut i huvudet när jag kom hem om dagarna. Att jobba natt var bättre, då "slapp" man ofta en del men självklart var nätterna påfrestande också om vissa inte sov eller styrde omkring. Sen 2003 har jag jobbat på en rehabavdelning där boende är innan de ska hem, där de tränar upp sig för att komma hem. Det var aningens jobbigt det också. Från 21.30-7 ringde det KONSTANT. Och jag menar KONSTANT. Jag sov med ständiga ringningar i öronen. Man ska väl för 17 sova på nätterna? Uttråkade tanter låg och ringde hela tiden, när man kom in "Jag har inte ringt?" Sen hann man inte ens stänga dörren förän klockan ringde igen men nej då, tanten har inte ringt

Vi var glada om vi hann ta vår paus vid midnatt och slänga i oss frukost sittande

Kissnödig fick man inte vara
Barnmorska har länge varit min dröm men nu är jag bekväm. Jag måste läsa upp matte och naturkunskap för att öht söka till sjuksköterska. Så, jag la ner

Sen måste man jobba i 5 år innan man kan läsa till bm om jag inte minns helt fel? Då känner jag att åren rinner iväg så jag satsar på de yngre och ska bli lärare istället. Förhoppningsvis speciallärare någon gång i framtiden.
Och av någon jävla dum anledning har jag mulat i mig en Skogaholmskiva! Jädra skit. Så går det när man sitter här helt inne i att läsa vad ni skriver ...
Oj inte säga så jag blir ju rädd :o hahahah nä men det klarar jag nog. bryr mig bara om pengarna...vilket lät väldigt fel nu xD haha bryr mig såklart om gubbtanterna med :P
Aaa är nyfiken på bm men vettefan...jag vill ha blod och spräckta tarmar...akuten känns inte så kul heller såvida man inte jobbar igbg, malmö eller sthlm känner jag.
Operationssköterska vart jag sugen på ett tag med men la ner den tanken efter jag läste lite mer om vad man gjorde.
Probably the best in the skrev 2011-04-27 15:24:50 följande:
Jag är ambulanssjuksköterska, med målet att bli barnmorska
Skaffa dig lite blandad erfarenhet, dementa människor möter man överallt i vården så det är inte fel att ha jobbat med.
Hur är det då? Får du se äckliga saker eller är det mest mildare saker?
Kommer ju ändå börja med att jobba på sjukhuset, förmodligen akutavdelninge. Eller psyk. ungdomsmottagning men vet inte om man behöver nån vidare utbildning där.
Mamma tycker ju att jag ska bli psyk. ssk just fär jag själv gått genom massa saker men vet inte.
Jag vill att det ska hända saker, inte springa runt o vara deppig hela tiden. :/