jeng skrev 2011-05-03 12:04:42 följande:
Jag har social fobi, panikångest, oro och depressionstendenser. jag medicinerar inte utan har klarat mig på egen hand tack vare en urbota stark vilja tror jag. Jag mår iaf bättre av lågkolhydratkost. Dels mår min kropp bättre, vilket ju tar bort en del av mina oros- stress- och depressionsobjekt ur livet. Dels känner jag mig stabilare, och har lättare att hantera vissa situationer utan att bli deprimerad/ge upp/spåra ur...
Jag kan alltså bara säga positivt.
Öka på till 80-100 gram kolhydrater om dagen. Ät lite av sånt som LCHF-are inte borde äta, och fortsätt hålla uppe fettet. Kör på det en period och se om det stabiliserar sig!
Samma här. Själv HATAR jag anti-depp mediciner och liknande. Tycker inte man ska trixa med hjärnan och i slutändan mår man ändå inte bra av det om inte sämre. Jag tror mycket på naturens egna krafter eftersom det är sånt jag växte upp med. Inga vaccinationer, inga penicilliner förutom när man verkligen var tvungen.
Vid feber höf feber och förkylning tog vi inte alvedon eller liknande utan hade iskalla handdukar runt vaderna och drack speciella örtteer. vid öroninflammation så hackade mamma lök och rullade in den i en kökshandduk och tryckte på öronen så försvann det efter nån dag. Ananr har jag min mirakelmedicin "Belladonna" egentligen en giftig växt men i väldigt små doser läker den allt för mig. Vid ångest tar jag Rescue-droppar som innehåller "Bachblüten" och då blir jag genast lugn. Varför stoppa i mig nåt onaturligt liksom.
När jag känner mig nedstämd käkar jag piller med johannesört. Ska ha samma effekt som anti-depp om dom tas regelbundet men det är iaf naturligt och inget konstigt som trixar med hjäärnan.
Växte iofs upp i tyskland och där är det mycket vanligare med naturläkare.
Annars är D-vitamin bra om man känner sig trött och nedstämd.