**Den stora feta LCHF-tråden**
Har läst och läst denna tråd i flera veckor men aldrig skrivit någonting men nu kan jag inte låta bli! Jag vill bara tacka er alla för bra tips, råd och kommentarer om både med- och motgångar under eran LCHF-resa. Det har peppat mig så otroligt mycket och när sötsuget kommit på kvällarna som ett jäkla brev på posten så har jag istället gått in på FL och letat upp er underbara tråd och det har hjälpt enormt!
Började med LCHF för 2,5 veckor sedan men jag vill egentligen inte räkna med den första veckan eftersom jag gjorde så himla många rookie mistakes. Ni vet "bara gå efter 5/100-regeln" och "äta lchf-efterrätter varje kväll för jag använder ju faktiskt bara godkända livsmedel". Åt naturell youghurt och hallon till frukost, smällde i mig sesambröd i mängder varje dag och lassade på med mycket grädde och CF i maten utan att inse hur mycket kolhydrater det faktiskt blev totalt under en dag. Bara frukosten var det hela 12 kohlhydrater i!
Men som sagt, sedan lusläste jag den här tråden efter tips och råd om hur man ska tänka och räkna och insåg att jag varit ute och cyklat en hel del. Skrev in en dag på matdagboken och det var inte roliga siffror vill jag lova. Kanske okej om man bara äter LCHF för att må bra men inte om man, som jag vill gå ner i vikt också. Så... anywho!
Tack Linda för att du startade den här tråden!
Tack Jucea för alla dina tips och råd och ditt engagemang och tålamod när andra i tråden ber om hjälp! Det var du som fick mig att se över 5/100-regeln och som fick mig att inse att det inte bara går att trycka in grönsaker och mejeriprodukter i mängder bara för att det är LCHF-vänligt. Du är en pärla
Tack Yena för ditt tips om minmat.net! Har använt mig av matdagboken innan men testade minmat igårkväll och för mig var den sidan enklare och tydligare. Tack också för att du är en så himla bra inspirationskälla!
Nu ska jag käka lite frulle och nej, det blir ingen yoghurt med hallon och inga sesambröd med keso . Ägg och skinkmajorullar, here I come!