• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

tiiitti skrev 2012-08-25 10:48:26 följande:

Fusk visar sig oftast inte fören tre dagar senare. Så man blir ibland lurad och tror att ens kroppen klarade fusket, då vågen inte visar något direkt.
    Varför skulle det visa sig 3 dagar senare? Vad sker då?
  • Glass
    stjierna skrev 2012-08-29 16:43:26 följande:
    Glass: jag gör på bara äggula - det är mitt bästa tips ;)
    Koka upp vatten (med ev smaksättning), smält smör i vattnet, vispa ihop med äggulorna.
    blir det inte grynigt när gulan stelnar?
    ska man vispa eller mixa? 
  • Glass
    Martina 76 skrev 2012-08-29 17:16:10 följande:
    3 ägg, 50 g smör häll på ca 5 dl kokande vatten och kör med en stavmixer. Funkar fint!

Men nu har jag fastnat för MBC - it's da shit!  
    Jag är främst ute efter lite mer protein, jag är nämligen rätt kass på att få i mig det. skulle lätt kunna leva på te och kokosfett ett bra tag, men ja även min kropp behöver lite proteiner
  • Glass
    stjierna skrev 2012-08-29 17:52:09 följande:
    Glass: nej, man får vispa utav helvete så koagulerar inte gulan ;)
    hehe, jag får testa någon gång när jag är på bra humör...för jag kommer förmodligen att misslyckas

Hur mycket kakao ska man ha i om man vill ha sån smak?

• Glass
    Yosa skrev 2012-08-30 19:00:01 följande:
    Finns det något mål på Mc Donalds som är LCHF-okey? Vad äter ni om sällskapet ska dit? Är det bara kaffe med grädde som är okey eller?
    Jag äter en dubbel cheese med ketchup. Tar bort det översta brödet och använder det undre främst som något att hålla i för att itne bli kladdig
  • Glass
    Limus skrev 2012-08-30 20:26:20 följande:
    Hej, hoppas någon kan hjälpa mig med en liten fråga. Det är 5:e dagen på LCHF för mig idag och jag har inte varit hungrig alls de senaste dagarna, men idag har jag varit jättehungrig. Har legat på ca 1300 kalorier de övriga dagarna och varit proppmätt, (ska egentligen ha i mig 2200 enligt matdaboken) Idag har jag ätit 1550 och är ändå lite hungrig. Har inte ätit annorlunda idag än övriga veckan.

Varför denna hunger just idag? Har inte tränat.
    så är det för mig också. Jag kan äta rätt lite i några dagar och vips så har jag en hungerdag och är typ hungrig hela tiden
  • Glass
    Boost skrev 2012-08-30 21:32:13 följande:
    Kan vi inte bara bojkotta McD och allt vad det heter!? Ingen bör stoppa i sig den maten.
    Så panikhungriga kan ni inte vara att ni äter den maten frivilligt?!
    Planera bättre och stoppa några kokta ägg i väskan för jobbiga dagar. Smit in på Ica och köp färdiggrillad kyckling. Gör vad som helst istället för att gynna de där hamburgerkedjorna!!
    Jag tycker att det är gott och vill äta där ibland, så enkelt är det för mig.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**