**Den stora feta LCHF-tråden**
Mitt recept har inte linfrön, för jag avskyr linfrön ;) av samma anledning har jag fibrex och inte krusakli (som Åse använder i sitt solrosfröbröd) Fiberhusken ska väl göra att bröder håller ihop o blir saftigt?
Mitt recept har inte linfrön, för jag avskyr linfrön ;) av samma anledning har jag fibrex och inte krusakli (som Åse använder i sitt solrosfröbröd) Fiberhusken ska väl göra att bröder håller ihop o blir saftigt?
Jag har för övrigt gjort ägget på både M och L ägg, och enda skillnaden var att mitt bröd blev högre..
Krambjörn: jag klassas som otränad, är ut o power walkar nån gång ibland, men alldeles för sällan för att det ska ge ;)
Frukost: 2 pumpafröbröd med tonfiskröra och hollandaisesås, ibland kaffe m kokosfett
Mellanmål: 1/2 avokado eller 1 kokt ägg med majonnäs eller en kopp kaffe m kokosfett
Kvällsmat: nötkött/fisk/skaldjur med varierande grönsaker o typ bea/smörsås/kryddsmör
Kvällens: räkor, mayo, hollandaise, charkuterier och gott vin :) nu mår vi toppen! :D
Ollebulle: min man hade köpt hem Asti till fördrink men jag vågade bara smutta lite. Nu är jag dock SÅ sugen på smarties!!
Ollebulle: precis, för nu slinker det ner smarties så det står härliga till! Jag får ångra mig i morgon :D
Gårdagen snedsteg resulterade i upp 0,3 på vågen. Känns okej eftersom fredagar är vägdagar så nu har jag 5 dagar på mig att fixa detta. Mål denna vecka är att komma ner till minst 90,5!
Vitkål innehåller 4 KH. Så jag hade sagt nej, iaf om du äter fakir ;)
Kryddsmör? Alfa alfagroddar är ok, men inte så mättande ;)
Solfrost: 7 kg på 3 veckor r en JÄTTEBRA viktminskning!!! Hur mycket väger du och hur mycket vill du gå ner?
Tänk på att om du har mycket att gå ner och går ner för snabbt så riskerar du hud som inte hänger med.
Anna Hallén skriver att en förväntad viktnedgång med LCHF är mellan 0,2-1,5 kg/vecka, och det slår du ju med råge. Jag tycker verkligen att du redan är på maxnedgång!