Tuvaduva skrev 2013-01-22 08:10:35 följande:
Okej tack så mycket.
Jag hade tänkt vara ganska strikt nu -men framöver vill jag kunna äta en frukt då och då. Som det känns nu så saknar jag det faktiskt inte (trodde det skulle bli mycket svårare -är värsta fruktomanen)
Nä tur att kaffe är så gott!
Men det känns ju lite fel när t.ex. som i helgen då jag ska bort på ett dop. Då blir det mycket folk, mycket frågor och kommer vara så uppenbart att jag antingen väljer att avstå eller äter ngt annat -men ja -kanske får man bara acceptera och vänja sig.
En annan sak som jag tänkt på är detta med mandel och kokosmjöl. Vad är det egentligen?
Är det något annat i? Eller är det behandlat på nåt sätt? (alltså det man köper t.ex. från en speciell lchf-butik)
Så man kan alltså inte testa att mala, krossa, stöta mandel eller kokos själv?
Skulle ju vara fantastiskt enkelt om det fungerade, men ni kanske har provat eller bara vet ändå?
Till frukost åt jag en supergod äggröra med chèvre. Nu redo för dagen.
Tack o hej!

Det man kan göra om man vill kunna äta något litet till fikat är ju att ta med sig en liten bit mörk choklad. Och som nu senast när min syster hade dop för sin yngsta så serverades kladdkaka med vispad grädde och bär. Då vispade jag grädden och såg till att det fanns en skål med grädde utan socker och så åt jag lite grädde med bär. För mig funkar det också som bäst om jag ser till att förebygga så att det aldrig uppstår något sug. Då bryr jag mig inte det minsta om alla sötsaker, så man kan ju tex. knapra i sig en näve nötter i kyrkan eller ha ett par babybel i väskan!
Mandelmjöl är mald mandel så har du en kvarn kan du enkelt göra eget. Annars finns det att köpa på tex.
www.bodystore.se samt på Lidl!