millifjor skrev 2013-03-12 21:02:12 följande:
Sen kan man komma med åsikter om vad man får och inte får äta, jag ser det som att jag FÅR äta allt,men jag VÄLJER att ta bort kolhydraterna

så det så!
Så tänker jag med!
Jag är fri att äta precis vad jag vill men jag väljer bort kolhydraterna för att jag mår så mycket bättre. Så varför skulle jag INTE göra det.
När det gäller forskning så är det inte min starka sida, men mycket av ohälsan kommer ju av att man kombinerar fett och kolhydrater. Det är därför fettet inte blir "farligt" för oss på samma sätt för i och med att fettinlagringen inte är aktiverad (vi kontrollerar blodsockret via maten så att vi inte för onödiga insulinpåslag) så lagras inte det fett vi äter utan det använder vi som energi.
Men ibland är det verkligen som att tala för döva öron. Men du kan ju inte sluta äta kolhydrater helt? Nä det gör jag inte, som du ser så har jag nästan halva tallriken full med grönsaker (haricots verts, babyspenat och en grön paprika blev det idag tex) så det är ingen risk. Men ska du verkligen äta nötter till mellanmål... och de där små röda ostarna? Det kan väl inte vara bra? Jo faktiskt, men ät du din banan så får vi se vem som är här i köket och rotar igen om en halvtimme