• katja74

**Den stora feta LCHF-tråden**

MrsMurphy skrev 2011-03-04 22:17:29 följande:
    Men herregud människa! Du är verkligen inte sann! 

Om det är ditt sätt att definiera lchf så kan du parkera dig på din pidestal och slurpa i dig dina 18g smoothies, vilket är en sinnessjuk siffra i mina ögon. 

Jag väljer att försöka hålla ett mellanläge i situationer som kanske krävs, jag anser att detta är ett fantastiskt sätt att leva. Men inte en chans i helvetet att jag sabbar tårtan för ungarna. 

Hajfajv!
  • katja74
    jeng skrev 2011-03-04 22:31:10 följande:
    För övrigt kan jag erkänna att mina ungar är 1 och 2.5 år och fram tills för bara nån månad sen så typ levde dom på välling dygnet runt! hemska tanke! man kanske borde förbjuda bröstmjölken också, för HCHF är ju det värsta tänkbara att stoppa i sig!!!
    Min son som snart fyller fyra lever på pasta. Mer eller mindre i alla fall. Och jag tror att han mår rätt bra, peppar, peppar.
  • katja74
    Prinsessanz skrev 2011-03-04 22:34:41 följande:
    och du stoppar socker i en unge på 1år?????????????
    det är ju nästan värre än at låta de spela dator när de är 3...
    Vad är det som är så hemsk med dator då?
  • katja74
    MrsMurphy skrev 2011-03-04 22:39:54 följande:
    Satt precis och tänkte på detsamma. Själv anser jag att lite Kalle Kunskap är vettigare än tv-tittande...Obestämd Så ve och fasa, min grabb som fyller 2 kan med datorn. 3-åringen är på gränsen till halvproffsig.
    Hajfajv igen! Det finns ju otroligt mycket spel som är pedagogiska och helt pk.
  • katja74
    Prinsessanz skrev 2011-03-04 23:21:47 följande:
    jo jag vet att det finns spel för barn,men att de är bra för hjärnan,nej.....
    små barn ska inte utsättas för så mycket intryck i sån ålder..
    Okej... Är det isf själva skärmen som är boven med datorn? Intrycken som sådana är ju  anpassade för barnet, till skillnad från övriga tillvaron.
  • katja74
    Linda1976 skrev 2011-03-04 23:33:45 följande:
    En vanlig kladdkaka är seg/kladdig i mitten och kompakt chokladig i kanterna. Det blir inte "din" kladdkaka, den innehåller inte mjöl och kan omöjligt bli särskilt lik en standard-kladdkaka.

Ge dig nu. 
  • katja74
    MrsMurphy skrev 2011-03-04 23:31:10 följande:
    Har du själv ens varit i kontakt med dessa och vet vad det innebär? I så fall kan jag berätta att det är ex Mimmi Mus, barnet rör med musen och Mimmi visar ansiktuttryck med glad, ledsen arg. Mimmi sjunger  bä bä vita lamm. Jag personligen anser att Bolibompa skulle bidra till större stress, men det är jag det.
    Prinsessanz skrev 2011-03-04 23:14:05 följande:
    pasta har inte många är på nacken,men kött har..evulotionens mat=LCHF
    *suck* Vilken tråd befinner vi oss i?
    man undrar, det gör man.
  • katja74
    Prinsessanz skrev 2011-03-05 00:32:13 följande:
    ok,du vet inte ens vad intryck är..avslutar diskussionen där..
    Ja, det blir nog bäst så faktiskt.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**