• katja74

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ja, gud så gott det ser ut! Det där ska jag göra inom kort. Vilken kanontråd det är, det här.

• katja74

Vi har inte ätit än för det är lite tjorvigt med ungarna. Men snart blir det baconlindad kycklinfilé, ugnsrostade grönsaker och gräddsås med champinjoner. Det ska bli gott det!

• katja74
    Lexis skrev 2011-03-06 13:06:45 följande:
    Jo jag kan ju det här med så lite kolhydrater som möjligt, har även en vän som FÖRSÖKER förklara för mig, men att säga ät inge kolhydrater säger mig nada.  
    Jag menar har ni slutat äta bröd till exempel? Pasta? Fullkorspasta är det ok? Kan man äta biffar osv? Vill veta vad som man verkligen INTE ska äta.  
    www.lchf-kost.se/kolhydrattabell.aspx här är en tabell med en hel del i.
  • katja74
    MrsMurphy skrev 2011-03-06 19:59:49 följande:
    Jag drar också till fjälls, kommer nog käka någon form av korv jag också med lite räksallad. Kommer nog baka lite pones också och göra riktigt lyxiga mackor. 

Jag bor också i stockholm! Skrattande
    Stockholm i mitt hjäääärtaa...Skål
  • katja74
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-07 12:31:24 följande:
    Pones?
    Ålrajt! Det kör jag på. Tack!
  • katja74
    Riskiflickan skrev 2011-03-07 12:37:54 följande:
    Läste nånstans att 300g mandelmjöl blandat med 150g smält smör skulle vara ett bra pajskal. Det skall förgräddas lite först innan fyllningen läggs i....
    Aha, ett tips till! mandelmjöl har jag inte hemma, så det får bli nästa gång. tack!
  • katja74
    MrsMurphy skrev 2011-03-09 21:14:43 följande:
    Beträffande detta med magen så visste jag inte förrän jag började med detta att jag faktiskt hade problem. Har inte riktigt reflekterat över hur den var tidigare och bara detta faktum att jag sjönk ihop 10 cm (!!!) över magen första veckan, dvs 10% är ju hysteriska siffror. Magen kan verkligen inte mått bra. 

Såg att ni snackat om packning till fjällen. Vi är där en vecka varje år med närmaste familjen på killens sida. Middagarna blir för mellan 9-15 pers varje dag. Att förbereda är a och o har vi kommit fram till för annars blir det hönsgård. Jag delar verkligen inte upplevelsen av affärer där, köper man på den närmaste går man i konken. Förra året skulle vi snurra ihop en tårta för lillgrabben fyllde ett och detta skulle avfiras. Jag har en fix idé att jag inte vill köpa färdiga utan att barnen ska få ha kul och fixa. Det tog oss nästan hela dagen att snurra runt i bil och leta saker i närområdet (ett ex antal mil). Anledningen  att svärfar fixar är att vi ska komma lindrigt undan (var tanken), vi har häcken full med jobb, plugg och barn. Att komma fram och börja strula med sådant är ingen bra början på semestern. Skrattande

Samma här! Jag fattade inte att det inte bara var graviditetsfett på magen. Jag "pös" ihop kan jag säga, och fort gick det. Och inga gaser alls längre, nästan i alla fall.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**