MrsMurphy skrev 2011-03-09 21:14:43 följande:
Beträffande detta med magen så visste jag inte förrän jag började med detta att jag faktiskt hade problem. Har inte riktigt reflekterat över hur den var tidigare och bara detta faktum att jag sjönk ihop 10 cm (!!!) över magen första veckan, dvs 10% är ju hysteriska siffror. Magen kan verkligen inte mått bra.
Såg att ni snackat om packning till fjällen. Vi är där en vecka varje år med närmaste familjen på killens sida. Middagarna blir för mellan 9-15 pers varje dag. Att förbereda är a och o har vi kommit fram till för annars blir det hönsgård. Jag delar verkligen inte upplevelsen av affärer där, köper man på den närmaste går man i konken. Förra året skulle vi snurra ihop en tårta för lillgrabben fyllde ett och detta skulle avfiras. Jag har en fix idé att jag inte vill köpa färdiga utan att barnen ska få ha kul och fixa. Det tog oss nästan hela dagen att snurra runt i bil och leta saker i närområdet (ett ex antal mil). Anledningen att svärfar fixar är att vi ska komma lindrigt undan (var tanken), vi har häcken full med jobb, plugg och barn. Att komma fram och börja strula med sådant är ingen bra början på semestern.
Samma här! Jag fattade inte att det inte bara var graviditetsfett på magen. Jag "pös" ihop kan jag säga, och fort gick det. Och inga gaser alls längre, nästan i alla fall.