• katja74

**Den stora feta LCHF-tråden**

Haha, mina vingar har också flugit sin kos! Tack och lov.

ofrivilligbonusmamma skrev 2011-03-31 09:54:11 följande:
    Jag vet inte vad man annars kan kalla dom, vingar kanske ^^
    TACK!
  • katja74
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-03-31 10:31:36 följande:
    Haha, det är ju kanon!
    Hoppas att kängurupåsen studsar iväg också snart...
  • katja74

Nu har sambon börjat läsa matrevolutionen. Ska bli intressant att se om han hoppar på tåget han också. Han är en riktig sockergris ärligt talat.

• katja74
    missypissy skrev 2011-04-01 19:32:05 följande:
    Hejhej!

Jag försöker hänga med i allt som skrivs, men med ett internet som strular blir det ibland lite svårt att hänga med. Och skriver gör jag väldigt sällan. Men nu vill jag gärna skriva och tacka den som la upp tipset om zucchiniplättar (minns inte vem av er det var)!

Jag köpte nämligen billigt salt fläsk härom dagen och då blev jag så sjukt sugen på raggmunkar och fläsk. Det är något av en favorit för mig och det är nog den enda potatisrätt (förutom nypotatis) som jag känner att jag saknar...

Men efter tipset om zucchiniplättar provade jag dessa med fläsket ikväll och det blev succé! Dottern sa först usch och blä när hon hörde om zucchinin (eller "konstiga gurkan" som hon brukar kalla den ) men efter att ha provsmakat blev hon frälst! Både hon och jag åt som dårar, och nu sitter vi mätta och belåtna och njuter av efterrrätt: lite godis till henne och rödvin och en bit choklad för mig!

Så tack tack tack till zucchiniplätts-tipsaren!
    Det var jag! Kul att det blev bra.
  • katja74

I helgen har vi varit ivåg på släktkalas. Det gick inte så bra med lchf kan jag säga... Lasagne två dagar i rad, potatis, smörgås till fukost och en(!)kanelbulle (vilket i sammanhanget var ganska duktigt, måste jag säga..) Jaja, nya tag imorrn då!

• katja74
    MrsMurphy skrev 2011-04-04 09:30:36 följande:
    God morgon tjejer!

Redo för omstart? Nu rackarns ska det bli ordning och reda på torpet, jajamensan! Ska försöka strukturera upp dagarna så att jag kan peta in lite vifta-på-rumpan-aktiviteter, att verkligen ta sig tid någonstans under dagen.

Nu ska det bakas knäcke! Skrattande
    God morgon! Ja, nu får det bli lite uppstyrning här också. Har bakat pones och knäcke nu på morgonen. Slutfuskat!
  • katja74
    jeng skrev 2011-04-04 21:56:38 följande:
    Precis. På fastande mage så får kolhydraterna mycket större utslag! Därför är TY med hallon en rejält dålig frukost, även om man äter ganska liberalt. Det bör ätas som kvällsmat isåfall
    Ännu en anledning till att ägg och bacon är bra frukost. Grunda med fett, så tål kroppen kolhydrater bra under resten av dagen. 
    Jaså? Gud vad jag lär mig saker här! Då gör jg helrätt då med mina baconomeletter, utan att ens veta om det. Sweet!
  • katja74
    katja74 skrev 2011-05-22 17:35:02 följande:
    Babe-den modiga lilla bajskorven.
    Haha! Fel tråd!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**