Vilda Tiger skrev 2011-10-12 13:18:40 följande:
Jag brukar ligga runt 75-80 % på en dag. Man äter max 20 gram kolh, 1-1.5 gram protein per kg kroppsvikt och sedan fyller du på med fett tills du hamnar på 1600-2000 kalorier, circus. Så har jag fattat det iaf.

Jag vet en del som äter upp till 3000 kalorier om dagen, coh då snackar vi FETT! 50 gram kokosfett i morgondrinken och sådär.
Jag tycker själv att det är sjukt svårt att äta max 20 kh per dag, hålla nere kalorierna runt 2000 och samtidigt bara äta max 1,5 gram protein per kilo målvikt. Har testat och räknat i flera dagar och får det aldrig att gå ihop.
Kanske det fungerar för dem som inte har så stor övervikt men med tanke på att jag har en lååååång resa framför mig och många kilon att få bort så fokuserar jag framförallt på kolhyderaterna och håller också en del koll på kalorierna så att dem inte skenar iväg. Proteinerna bryr jag mig inte nämnvärt om i nuläget och så får vi väl se vad som händer.
Försöker vara nöjd när jag ligger på en procentfördelning på 75, 5, 20 och inte tänka så mycket på det andra för helt ärligt så kan den ständiga räkningen göra mig totalt överfokuserad på mat, vilket är tvärtom mot vad jag önskar. Att sändigt räkna, tänka och ha ångest över sitt matintag är inget normalt förhållande till mat, oavsett om man för övrigt äter nyttigt eller inte.