• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kaya skrev 2011-04-05 12:36:26 följande:
    Paranötter ligger väldigt bra till med 3-4 gram carbs per 100 gram. Har ätit massa såna igår och idag...
    De innehåller selen också, som tydligen är lite knivigt att få i sig. Tror 3 nötter/dag ska ge dagsbehovet.
  • Denebola
    Kaya skrev 2011-04-05 12:43:22 följande:
    "Tråkig vecka"????? Hur ser en rolig matvecka ut för dig?
    Det vill jag också veta
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-04-05 13:11:47 följande:
    Hahah hur tror du inte det kändes i kassan när jag kom där med två stora paket kotletter, två paket köttfärs (36kr/kg) och två förpackningar kyckling xD hahah
    Denebola skrev 2011-04-05 12:54:00 följande:
    Tänk om typ kostdoktorn skulle ha ett sådant program... Ser för mig en "intervention" inklusive rejäl utskällning när deltagaren sitter och smygkäkar frukt Drömmer
    HAHAHAHA vilken ful bild jag fick i huvudet nu xD istället för att sitta i ett hörn och vräka i sig typ feta chicken-wings sitter man och stoppar i sig massa äpplen xD
    Eller ännu värre - vindruvor! Spöke
  • Denebola
    bubblan79 skrev 2011-04-05 13:12:16 följande:
    I helgen misslyckades ännu ett försök i vår IVF historia, nu är vi så mentalt slut båda två så vi har bestämt att vänta tills hösten med nästa försök för vi orkar inte mer nu.. i min förtvivlan så slank ju en jävla massa mat ner från makens 40 års fest i lördags, hela kylskåpet blev ju fullt med mat och de har jag mumsat på och tröstat mig med i två dagar nu, mår änna illa!
    ja så där rök ju den veckan men nu känns det bättre och vi ska inte göra fler försök nu på ett tag så dags att ta nya tag, nya tag med lchf, nya tag med vardagslivet, nya tag med att försöka hitta tillbaka till varandra och göra roliga saker ihop och försöka få lite sommar ihop.. vi har inte haft semester på 3 år och varenda ledig dag vi haft ihop har vi tagit ut för att åka till sjukhus eller nåt i samband med IVf man kan ju bli trött för mindre!

nej nu är det dags att bli frisk, ha roligt och njuta av livet.... känner mig otroligt peppad nu när vi tagit detta stora beslut.. perfekt oxå nu när grillsäsongen startar.
    Tråkigt att höra Hoppas att breaket ger er det ni behöver. Det låter bra att fokusera på varandra {#emotions_dlg.flower}
  • Denebola
    jeng skrev 2011-04-05 13:17:53 följande:
    Jag sitter ju i samma jävla potta. (Eller sitter man PÅ pottan kanske? Det låter ju trevligare...)
    Vågen vägrar röra på sig trots att jag snart har stramat åt allt jag kan strama åt... Rör det sig inte snart så kommer LCHF få fina fingret av mig ett tag!
    Jag struntar ju i om LCHF tycker att jag ska väga så här mycket, för om han tycker det så har han FEL!

(Jag ligger precis precis i överkant av normal enligt BMI btw)
    Sitter man inte på pottkanten?
  • Denebola

Fast sitta i samma potta lät roligt

• Denebola
    The Kittycats skrev 2011-04-05 14:14:02 följande:
    Vilken Anna...?
     Fast jag antar att du menar Anka, Skipper ser ju inte så stram ut ändå i ansiktet.
    Kommer ihåg vilken smärre chock jag fick när Skippers program gick och jag trodde att hon var en fräsch -50...Googlade och fick svaret att hon var 39.... Förvånad
    Jag skrev ju Anna Anka Tungan ute
  • Denebola
    jeng skrev 2011-04-05 15:03:37 följande:
    båt ja. BÅÅÅÅÅT!

Snacka om att blanda ihop 2 uttryck!
    Styrman Karlsson seglade ju i en potta
  • Denebola
    Bordeaux skrev 2011-04-05 16:03:50 följande:
    Jag drog till med för att var roligt, men jag gick bet på att förklara påskharen och varför vi har fest med massa mat på lördagen.
    Påskharen är väl för att ägg inte värper målade ägg *såklart* Drömmer

Innan kristendomen kom med sin påsk så firades någon slags vårfest, hönorna började värpa (de värpte ju inte året om), mer mat fanns att hitta i den spirande naturen mm. Ägg har rätt lite med Jesus att göra, men väl med våren att göra.

">Eddie Izzard förklarar det hela väldigt bra
    Bordeaux skrev 2011-04-05 16:03:50 följande:
    Helt utan min inblandning fick hon för sig att vi firar att jesus äntligen sattes på korset vilket inte är helt otroligt när man tänker efter.
    HA HA HA
  • Denebola
    The Kittycats skrev 2011-04-05 16:07:50 följande:
    Jo iof

Ja, både hon och Anna Anka ser "sunda" ut, dvs smala och tränade men ändå inte sunda någonstans. Framförallt Annas hud ser helt stram ut, inte snyggt. Typ seg och tanig, inte smal och fit.

Men när du först skrev "hon och Anna Anka", och sedan skrev Annas blev jag lite förvirrad.... För jag antar att du menar Skipper när du skriver hon? Så långt är jag väl med iaf...... Obestämd Byter man ut hon mot Skipper så tänkte jag att Annas kunde syfta på på båda.

Men jag tycker iaf inte att någon av dem ser sund ut, så  det är nog inte sååååå viktigt Flört

Tack och godnatt.....
    Det är nog bättre att vi pratar om paprika igen. Det har iaf resten av tråden lite mer behållning av  Tyst
    yena89 skrev 2011-04-05 15:44:57 följande:
    Nån mer än jag som älskar ägg till döds? ;D hahahah

Jag tror att äggen är rädda för den söta kissemissen... Katt {#emotions_dlg.djavulsk}
    Okej, jag tänkte inte ens på att båda hette Anna, så jag fattade inte riktigt what the fuzz was about "Hon" syftar på Skipper ja.

Paprika ja   Hjärta (← röd paprika)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**