• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

helene306 skrev 2011-04-03 09:45:06 följande:
    Denebola: Du har verkligen tagit ett kliv uppåt ! Du var snygg innan också men nu klär din kropp dig mer
    Tack snälla :-
  • Denebola
    Ioanna skrev 2011-04-03 09:48:34 följande:
    nu blir jag nyfiken - Denebola, får jag med se?
    Du är tillagd
  • Denebola
    P3E skrev 2011-04-03 10:36:56 följande:
    Denebola, jag vill gärna se jag med!

Igår var jag med en tjejkompis på ost&vin mässa så nu är kylen fylld med goda ostar.
     Efter mässan åt vi tapas, jag valde räk och laxspett med chiliaioli, serranoskinka med ost och oliver och blomkål gratinerad i ostkräm toppad med parmesan. Snacka om gott! Blomkålen var bland det godaste jag ätit så dit ska vi gå fler gånger!

Jag blev inte ens sugen på den friterade potatisen med flingsalt som vänninorna åt, trots att det har varit en storfavorit för mig känns skönt!

Är nöjd med helgen hitills, låg säkert för högt på kollisarna igår men gjorde ändå inga extrema utsvävningar.
    Ja just det, till fördrink beställde jag en Raspberry mojito UTAN råsocker. Killen i baren stirrade på mig och undrade om jag verkligen var säker på det   och ja det var jag ju...
    Tyckte drinken var jättegod, den hade blivit toksöt om han hade haft i socker.
    Tillagd
  • Denebola
    Deliverance skrev 2011-04-03 10:53:27 följande:
    Hoho!

Måste fråga.. Tänkte göra en köttgryta med blandannat morot och lök i. Min tanke är dock att både morot och lök innehåller mer än 5/100 kolhydrater, och jag undrar då hur det blir när det kokar med i grytan? Blir det mer kolhydrater i själva grytan eller sitter kolhydraterna kvar i moroten/löken? För det är väl mer smaken man vill åt i grytan, moroten o det kan jag ju peta bort.. Solig
    Hoppas någon förstår min fråga.. Skäms
    Jag äter lök och morötter, inte varje dag eller ens varje vecka, men utan dåligt samvete.
  • Denebola
    P28 skrev 2011-04-03 11:13:16 följande:
    Åh Denebola, får man spana in ditt ass?! Skrattande

Igår avslutades med vindruvor och en fjärdedels pizza!! VARFÖR? Vänner kom över oanmälda och ville beställa pizza till middag. Trevligt med sällskap, mindre trevligt att det resulterade i fusk från min sida!

Nu sitter jag här med en stor kopp kaffe med kokosfett och grädde och nu ska jag LCHF:a så det stänker om det!!
    Har lagt till dig
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-04-03 11:24:14 följande:
    ....fortsätter min helg i förskingringen.... Fy fan säger jag bara! Jag är verkligen vidrig idag.

Skäms 
    Njut så länge det varar
  • Denebola
    P28 skrev 2011-04-03 11:52:58 följande:
    Denebola, så skönt det måste kännas att ha ökat på formerna! Har du något specifikt mål du jobbar mot?
    Viktmässigt känner jag mig rätt nöjd nu, men jag skulle gärna vilja bli mer tonad. Så nu är det träning som gäller Men inga mål i siffror eller så.
  • Denebola
    missypissy skrev 2011-04-03 12:18:56 följande:
    Hej allihopa!

Har kollat in era bilder, och vilka snygga kvinnor det finns här i tråden! Får se om jag själv vågar lägga upp en bild så småningom... Det är väldigt ångestladdat för min del. Men ert mod smittar av sig!

Denebola, jag kollar också jättegärna in dina bilder!

Linda1976: Jag vill bara säga att dina (och andra här i trådens) ord har hjälpt mig att ta tag i mitt liv och jag mår nu, efter snart fem veckor med LCHF, bättre än jag gjort på väldigt många år. Mina magproblem är bortblåsta, jag är piggare och gladare och hela kroppen känns starkare och friskare. Jag var så skeptisk mot LCHF men efter att ha hittat denna tråd vågade jag prova, och det är jag så otroligt glad för. Du Linda, och flera andra kvinnor här i tråden, är mina förebilder! Och dåliga dagar får vi alla ha, vi är ju inte mer än människor! Så Linda, oavsett hur mycket du vräker i dig den här helgen så är du inte vidrig, du är fantastisk!
    Har lagt till dig
  • Denebola
    missypissy skrev 2011-04-03 13:05:59 följande:
    Ännu en fantastiskt snygg kvinna! Formerna har satt sig på precis rätt ställen!
    Tack
  • Denebola
    Kaya skrev 2011-04-03 14:04:07 följande:
    Du ser redan hård och fit ut - wow männska.

Det lustiga är ju - och detta säger nog något om den idealbild vi har där FÖR SMAL är = SNYGG - att jag tycker du är JÄTTEFIN både "före" och "efter"... men lyckligtvis är jag tillräckligt mogen nu för att ändå föredra "efter" och inse att det är sundare...

.... har vid flera tillfällen fått säga till mig själv på skarpen när jag har upptäckt att jag föredrar bilder på folk som ska visa hur sjuka eller deprimerade de har varit (och rasat i vikt) framför bilder på dem som friska, pigga, och normalviktiga!!!

...helt enkelt därför att synliga kindben och nyckelben, magrutor och deffade armar betyder SNYGG i vår skeva världsbild.

Det är bl a därför jag är lite kluven till min egen vikt. Är ju inte överviktig så det är farligt för min hälsa (speciellt eftersom jag är "päron"  och inte "äpple") men definitivt några kilo för mjuk i förhållande till det jag vill se i spegeln och de resultat jag vill ha av träningen.

Hur tänker ni? Sätter ni som väger er en målvikt efter BMI och hälsoaspekter eller efter den där hårda lite för smala men snygga kroppen?

K
    *rodnar lite* Tack!

Ja, det är väldigt intressant hur man blir påverkad. Men jag försöker också vara medveten om det. Jag har alltid varit lång och smal och vill väl ha lite "substans", dvs muskler så att jag slipper känna mig som en penna med tandpetare utstickandes Har visserligen mer muskler än för några år sedan, men vill gärna ha lite mer. Inte biffig på något sätt, men lite mer tränad. Om inte annat för att det är en skön känsla när man känner att man orkar saker man inte orkade tidigare.

Jag satte ingen målvikt mer än att jag ville upp till det jag vägde förut (tappade några kilo i vikt, då satte jag i gång med LCHF). Nu har jag gått upp totalt ca 6 kg och känner mig nöjd. Kan fortfarande ha samma kläder även om vissa blivit lite tajtare (typ stuprörsjeans, så det är inte så konstigt om de känns tajtare ), men går jag upp en storlek är den fortfarande för stor. Jag trivs ändå med att vara smal, om det är påverkan av idealen vet jag inte. Nu har jag en mer hälsosam vikt och kropp, och mår så mycket bättre. Ett par andra mål jag hade förutom viktökning var mindre gasig mage och stabilare blodsocker och båda har jag uppnått - med mera.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**