• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Bordeaux skrev 2011-04-05 16:36:30 följande:
    Äggmjölkslatten låter inte så mycket men jag håller mig mätt på den ganska länge. Jag gillar iof inte kaffe så jag har bytt 1dl vatten till en 1dl grädde för att dämpa kaffesmaken. Men jag uppskattar den, enkel att göra, hyfsat god, smakar inte ägg och håller mig mätt
    Men skippa kaffet helt då smaksätt med kako istället, till exempel. Ta hett vatten i stället för kaffe.
  • Denebola
    Kaya skrev 2011-04-05 17:39:47 följande:
    määähhh... här ställer jag en helt seriös fråga om hur en dag på fakirnivå skulle se ut, och så pladdrar ni på om pottor, ankor och skippers så ingen har tid att svara... *surar*

... vilket är det allra charmigaste med den här tråden! Pladdret alltså...

K
    Jag har sett din fråga men kan inget om fakir, så därför har jag inte svarat. Basåruvet
  • Denebola
    Bordeaux skrev 2011-04-05 17:49:40 följande:
    Jag gillar ju koffeinet, och jag gillar kaffe när det är utblandad med smaksatt med caramelsyrup och en stor gräddklutt på toppen Men att göra ägglatten med lite grädde funkade bra, ska ge mig ut på kakaojakt samtidigt som jag jagar fiberhusken. För choklad är godare än kaffe.
    Denebola skrev 2011-04-05 16:42:52 följande:
    Påskharen är väl för att ägg inte värper målade ägg *såklart* Drömmer

Innan kristendomen kom med sin påsk så firades någon slags vårfest, hönorna började värpa (de värpte ju inte året om), mer mat fanns att hitta i den spirande naturen mm. Ägg har rätt lite med Jesus att göra, men väl med våren att göra.

">Eddie Izzard förklarar det hela väldigt bra

HA HA HA
    Tack Denebola du lär mig så mycket
    Men min nyvunna rädsla för påskharen kommer nog finnas kvar. Han är läskig där han stpr och smyger på mig i affären ibland utklädd till pirat ibland en halvmeter hög i choklad.
    Haha, NU såg jag vad som var fel med meningen Påskharen är väl för att ägg inte värper målade ägg! Jag tyckte liksom att något kändes fel, men nej, det stod inte målar värpta ägg, så då släppte jag det och gick vidare

Det är HÖNOR som inte värper målade ägg (och jag tror inte de målar värpta ägg heller)
  • Denebola
    jeng skrev 2011-04-05 20:18:33 följande:
    Denebola, ikväll kör jag Lindts 90%. Eller - jag SKULLE ha gjort det. Men ångrar mig efter första tuggan hahahaha... Jag har visst blivit en Marabou Premium Tönt!
    Haha

Men om du håller dig till din Marabou och jag mig till min Lindt så är alla nöjda, trallala
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-04-05 20:27:56 följande:
    Jag köpte den i helgen, tycker inte den är god, för beskt och så blir tungan sträv och den hade nån konstig eftersmak. det får bli marabous 86% igen :P tänk vad 4% kan göra :P
    Jag tror som Jucea att det snarare beror på bönorna. Lindt 85% gillar jag inte alls, den smakar helt annorlunda jämfört med 90%, det är inte bara "mindre chokladsmak" utan det är en helt annan chokladsmak.
  • Denebola
    jeng skrev 2011-04-05 20:34:30 följande:
    det lär väl vara olika kakaobönor också antar jag... tvivlar på att allt det där sker bara på 4% mer socker.

jag har inget emot smaken egentligen, gillar lite strävare choklad! men jag märker av halsbrännan direkt, och det suger. första tuggan dock, jisses vilken skillnad jämfört med det man var van vid :-P 
    Tråkigt att du inte klarar av den =/ En sak om du hade ogillat smaken, men när koppen protesterar är det ju en annan sak.
  • Denebola
    The Kittycats skrev 2011-04-05 20:48:57 följande:
    He he
    Jag tänkte faktiskt på det, men efter allt blaj om Annorna ville jag inte vara en Pet-Maja Flört

Kul dock att jag inte märkte det roliga i kinesen som trodde att vi firar att jesus blev korsfäst. Jag läste så snabbt (+ trött?) att jag tänkte att det är väl så det är.... Skäms
    Man får peta på mig
  • Denebola

Jag tog KETCHUP på mina falukorvsbitar nyss Förvånad Men den gick ut igår så det var lite "sista chansen". Och bara några småkluttar Drömmer Plus att det var den med mindre socker.

*lägger mig på stupstocken - do your business*

• Denebola
    jeng skrev 2011-04-05 21:05:22 följande:
    ja första tuggan var ju rejält bitter lixom, jämfört med marabous socker-variant :-P men det kom jag över rätt snart. nu trotsar jag min elaka halsbränna och äter ändå! har ändå rejält med halsbränna nu av mensen och allergin, så varför inte typ....

och du... KETCHUP??? Va f**n, nu får du väl ge dig! Sånt där fusk tillåter vi inte i den här tråden! Skrikandes Ajabaja!
    *skäms ögonen ur mig* Förlåååt för att jag har svikit er
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-04-05 21:17:31 följande:
    Mhhh juste, ska det va så ska det va! Här är vi så strikta att smöret rinner ut ur öronen

Smöröra! *pekar på*
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**