• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

FiaFunderar skrev 2011-04-03 14:26:43 följande:
    Denebola får jag också se? Glad
    Tillagd
  • Denebola
    Snowsee skrev 2011-04-03 14:35:20 följande:
    Jag vill också se!!
    Tillagd!
  • Denebola

Vilken egoboost det var med den här bikiniutmaningen Tack igen för alla snälla kommentarer! {#emotions_dlg.flower}
    Visserligen är jag ganska stark i mig själv, men det är alltid upplyftande att höra andra säga bra saker om en Drömmer

• Denebola
    P28 skrev 2011-04-03 15:18:07 följande:
    Denebola; Tror att du kommer att få en jättefin kropp med träning som ser ut och känns STARK! Har du försökt att gå upp i vikt förut? I så fall, hur? och har det fungerat? Du får förlåta mina frågor, men jag känner inte särskilt många som vill gå upp i vikt Glad

Här har vi ett kolhydratssymptom som jag har noterat; Efter fusk så får jag ett dån i öronen! Håller i sig hela dagen efter fuskandet. Ytterst obehagligt!
    Nej, jag har inte försökt aktivt tidigare. Som sagt har jag alltid varit smal, men inte mått dåligt av det. Men när jag gick ner under 50 kg så kände jag att gränsen var passerad, plus att jag kände mig för smal och benig. Samtidigt började jag fundera på att utesluta (vitt) mjöl för att se om det hjälpte magen, och så fick jag nys om LCHF och att det är en viktnormaliserande kost... På den vägen är det.

Gick visserligen upp lite i vikt för några år sedan när jag började träna, men jag tränade inte för att gå upp i vikt så att säga. Men sen tappade jag det när jag slutade träna också. Men jag försöker hålla igång igen nu
  • Denebola
    lovetove skrev 2011-04-03 15:19:05 följande:
    Till frukost idag åt jag bl.a en tonfisk- och kesoröra. Jättegott!

Denebola: Jag blir så nyfiken, får jag också se? 
    Jag har lagt till dig
  • Denebola
    Jessika82 skrev 2011-04-03 15:25:25 följande:
    Funderar på att testa att äta lchf och behöver hjäp och tips hur man ska gå till väga...
    Läs på ordentligt innan du sätter igång! Det finns mycket info på nätet (t. ex. kostdoktorn.se) men jag rekommenderar att du skaffar en eller flera böcker. Jag gillar

Matrevolutionen av Andreas Eenfeldt
    Fettskrämd av Lars-Erik Litsfeldt
    Ät fet mat - Bli frisk och smal med LCHf av Lars-Erik Litsfeldt.

Kunskap är viktigt för att man ska göra rätt. Det är inte så svårt egentligen, men är man ovan är det lätt att göra fel.
  • Denebola
    lovetove skrev 2011-04-03 15:43:22 följande:
    Denebola, du har jättefin kropp nu! Jag tycker det är skönt att höra att LCHF är viktnormaliserande, det blir som ett bevis på att det är nyttigt. Är man överviktig går man ner och underviktig upp - perfekt!
    Tack
  • Denebola
    missypissy skrev 2011-04-03 15:59:22 följande:

Alltså, jag fattar inte själv att jag vågar detta, men nu gör jag det iaf. Dåliga bilder eftersom jag bara har en kass webkamera, men man ser ju ganska bra ändå.

Längd: 163 cm
    Startvikt 28/2: ca 66 kg
    Målvikt: 55-58 kg
    Vikt 2/4: 62,9 kg

Min våg här hemma är en gammal sak som inte visar exakta siffror. Därav den något osäkra startvikten. Igår vägde jag mig på en riktig våg och den stod på 62,9 (här hemma stod den på 63 men jag väljer den lägre siffran ).
    Du är riktigt snygg!!
  • Denebola
    MrsMurphy skrev 2011-04-03 16:53:33 följande:
    Hej gott folk!

Nu är pärsen över, både tentan, högskoleprov samt barnkalas avklarade. Jag tror att jag presterat riktigt bra så nöjd med mig själv!  Storhandlingen gjord, så nu är det back on track!

Skönt att komma in i en stabil tillvaro igen, under veckan så kanske jag blivit som folk igen och vågar mig på bikiniutmaningen. Tungan ute Men känner att ni flesta har ju fina siffror på vågen. Min största ångest är mina armar, de är gigantiska. Jag tränade och tävlade i min ungdom i en sport med mycket armmuskler och de har alltid sett rätt "fettiga" ut fast det varit muskler. Nu är det iofs fortfarande mycket muskler OCH fett!

Denebola: Får jag?
    Du är tillagd
  • Denebola
    Maddisen80 skrev 2011-04-03 17:36:36 följande:
    Hej jo men jag tänker inte köpa de ändå kanske nångång när man är sugen på något så kan man ta en liten ruta.
    Då skulle jag nog ändå hellre ta "riktig" choklad. Och mörkare än den. Lindt 90% som jag gillar har äkta vanilj, och inget sojalecitin (kan dock finnas spår av, men det är ju inte riktigt samma sak).
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**