• helene306

**Den stora feta LCHF-tråden**

yena89 skrev 2011-05-10 15:22:56 följande:
    Jag köper också smör&rapsolja. Mest från Arla men borde kanske köpa ICA's, mkt billigare då, fast jag vet inte om det blir så mkt dyrare o steka i vanligt smör? Stekte i bregott innan men det brändes så lätt. Annars kan jag steka i Ister ibland om maträtten tillåter det. Luktar ingen vidare men smakar gött
    Jag köpte också smör & rapsolja innan men sen efter att jag läste innehållsförteckningen gick jag helt över till Icas smör. Ister har jag lurat på. Använder du den till annat än att steka i? Och hur menar du med "om maträtten tillåter det"?
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    Bordeaux skrev 2011-05-10 18:10:52 följande:
    Missade att köpa kokosmjölk, vad gör jag nu? Kan jag ha i lite extra grädde eller ska jag ta den kokosmjölken vi har hemma som har apmånga kolisar/100g.
    Kokosmjölken ger ju smak så grädde tror jag inte funkar så bra. Antingen kör du på det du har eller gör en annan dag men du kanske ska ha det till i morgon?
  • helene306
    yena89 skrev 2011-05-10 21:45:10 följande:
    OT fråga.
    Om man har oskyddat sex söndag natten mot måndag ca kl 2.00 och nu fick ägglossning...Är risken stor att bli med barn då? :/ Det var så länge sen jag läste på om detta..För visst tar det ändå nån dag för dom att komma fram till livmodern?
    Spermier överlever ju några dygn de små rackarna och känner du av äl så är ägget redan på väg ner. Risken finns alltid. Man vet aldrig. Jag har tidig äl (fick jag konstaterat när jag var på utredning) och när jag hade känning dag 12-14 efter mens hade jag redan haft äl men jag fick som mensvärk runt dag 12.  
  • helene306
    Denebola skrev 2011-05-11 15:24:26 följande:
    Får man inte huvudvärk om ryggmärgsvätskan läcker? Men det ska gå att fixa med en blodpatch eller vad det heter.
    De som fått ryggbedövning, EDA, (vissa kan få det med spinalbedövning också, sk spinalhvudvärk) under förlossning tex kan få huvudvärk efteråt och det är för att det läcker ryggmärgsvätska. Åtgärd är som du skriver, blodpatch.
  • helene306
    helene306 skrev 2011-05-11 16:33:51 följande:
    De som fått ryggbedövning, EDA, (vissa kan få det med spinalbedövning också, sk spinalhvudvärk) under förlossning tex kan få huvudvärk efteråt och det är för att det läcker ryggmärgsvätska. Åtgärd är som du skriver, blodpatch.
    Doh!

Det var ju till Nallebjörnis!
    Ring dit där du gjorde provet och rådgör. Så som du har det nu ska det inte vara.
  • helene306
    Maddisen80 skrev 2011-05-11 16:51:18 följande:
    Det känns som innan men jag börja ju få bättre humör
    Tummen upp för det! ännu en anledning till att fortsätta

Vet ni, jag har märkt en sak. Min allergimedicin, Ceterizin, reagerar jag på och blir ilsk. Det är kul. Nästan jämt. Idag vågade jag inte ta någon efter att ha rasat ut i ett djungelvrål mot sonen igår
  • helene306
    Kaya skrev 2011-05-11 17:20:58 följande:
    Nej men OJ DÅ! Det är ju den som min son (10 år) tar mot sin allergi, och vi har klagat jättemycket på honom på sistone för att han är störig och har dålig attityd och är sur och tvär???!!! Tänk om det är medicinens fel!!!???

Finns det något liknande man kan testa istället???

Han är mest allergisk mot gräs men även lite mot björk, hund m.m.

K
    Som ronnbat skriver, be att få något annat! Mig veterligen innehåller alla allergimediciner ceterizin men i olika mängd. Zyrlex och Acura t.ex. är andra preparat och de har inte jag reagerat på som just denna som heter Ceterizin. Jag borde tagit Acura. Visserligen var inte dessa så dyra men det är onödigt med medicin känner jag. Jag har tagit 11 tabletter och blivit tvärilsk varje gång. Har bara en sisodär 89 tabletter kvar att bli arg på
    Maddisen80 skrev 2011-05-11 17:23:35 följande:
    Hej nä han märker aldrig nåt han märker knappt  att man har diskat
    Min man märkte inte ens att jag hade tonat, slingat och klippt upp håret Han märkte inte ens när jag kapade håret från skulderlångt till page i linje med hakan Så mycket mrker han. Men, han stöttar mig och klagar ALDRIG. Är det någon som klagar så är det jag. Din sambo är alldeles för nedtryckande mot dig. Du förtjänar bättre än att bli hackad på.
  • helene306

Och jag stavar fel: Cetirizin stavas det ju! *suck* Kollade fass: sällsynta biverkningar aggressivitet, depression, förvirring, hallucinationer, sömnlöshet.

• helene306
    MrsMurphy skrev 2011-05-11 18:15:07 följande:

Min kille gav mig rosor och ordentligt cred idag, för att visa att han älskar mig och att han tycker att jag gör ett hästgöra på hemmaplan. Han klagar aldrig heller på något utan försöker stötta. Så SKA det vara i ett förhållande anser jag. Han har märkt att jag har det tufft nu och ville muntra upp mig.

Jag som precis har börjat överväga att ta allergimedicin, är det osedvanligt illa i år? Jag brukar inte ha så mycket allergi men nu ser jag ut som en mullvad i ena ögat och trött så in i märgen som jag blivit tidigare gånger då jag fått känningar. Men om jag inte missminner mig så landar jag i ett komatilldtånd av mediciner också så det känns som pest eller kolera.

Såna uppskattningar blir man lipfärdig av! Snäll kille du har. Ett förhållande är ett givande och tagande tycker jag. I ett förhållande är man två och man ska lyfta varandra, stötta, ge råd, finnas där som bollplank eller vad som. Man hjälper varandra framåt. Inte bakåt. Sen anser jag att beröring är otroligt viktigt. Både för att hålla liv i kärleken och för bekräftelse. Min förra kille tog aldrig i mig. Han tog aldrig initiativ heller. Det var jag som rörde vid honom. Man behöver självklart inte hångla upp varandra även om det kan vara trevligt men en klapp eller strykning på ryggen, hand om höften, en kyss i förbifarten eller mitt på stan osv. Att bara röra vid sin kärlek är viktigt. Sånt gör mer än vad man tror!

Jag anser att det är illa med pollen i år. Jag som har tagit en allergispruta och brukar må bra efter den och inte ha några symtom mår inte alls så bra i år. Ögonen kliar, jag nyser och näsan rinner, det kittlar och kliar i munnen. Går jag utomhus börjar näsan med en gång. hur jag hade varit utan sprutan vill jag inte veta. Idag satte bredvid barnen, gjorde något i gräset och kliade mig senare i ögat. Dumt. Jag fick gå in ganska omgående och tvätta/skölja för det kliade något ofantlgt!
  • helene306
    MrsMurphy skrev 2011-05-11 18:39:24 följande:
    Han är den bästa och jag har haft otrolig tur,  men det var en hel del nitlotter innan jackpot...

Jo, jag känner också hals/näsa/ögon, suger som sjutton eftersom jag är första klassens trädgårdsfanatiker och rymmer ut varenda sekund som jag kan skrapa ihop. Men nu ligger jag här utslagen på soffan med mullvadögon och ömkar mig. Fantastiskt väder och jag skulle nog hellre vara därute men musten har gått ur mig. Men kanske läge att börja knapra tabletter...Obestämd
    Visst är det tråkigt?! Jag är också gärna ute i trädgården och river lite här och var så fort jag kan. När jag grävde rabatter och grävde bort gräs mådde jag inte så värst bra efteråt Även lätt rensande i rabatten har jag fått ge upp när näsan rinner som en kran. Skittråkigt!
    Något annat helt OT: jag har 2 blommor på min magnolia! Och jag väntar på att de ska öppna sig. Som jag väntat, i 3 år
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**