Kaya skrev 2011-05-17 18:58:55 följande:
Jaha idag har jag suttit hos doktorn och storbölat.
Skulle ju kolla sköldkörtelhormon m.m. och så började hon fråga med en sån där mamma-röst om jag mådde dåligt och var ledsen, och sa att jag såg så blek och eländig ut, och då var det som om en dammlucka öppnades, tårarna bara sprutade.
Oh well.
Fick ta en massa prover, lär ju inte få svar i brådrasket men det är i alla fall ett steg i rätt riktning (=ta reda på varför jag mår så pyyyton). Nallebjörnis - jag känner så väl igen mig i din frustration, att må dåligt och inte veta VARFÖR?!
Och så fick jag slutligen anledning/möjlighet att få siffror på hur illa det är, eftersom VIKT var en av sakerna som skulle kollas.
Jag har väl misstänkt/befarat att vikten skulle börja på "7" - vilket den aldrig har gjort i hela mitt liv om jag inte har varit gravid, även om jag hoppades att jag bara var en otränad 68-69 kg med en massa löst hull.... (=önsketänkande)
71.3 kg
Så det bekräftar ju mina gissningar = 5-6 kilo över min "vanliga vikt" och 7-9 kilo över min "fitnessvikt". (OBS! Detta är gamla siffror eftersom jag inte har vägt mig på massa år förutom i samband med mina två graviditeter)
Delmål 1 måste därför vara att gå ner till min vanliga trivselvikt där jag åtminstone kan stå ut med mig själv om jag är någorlunda hård och har tränat bra, dvs 5 kg ner till 66 kg.
Så det är väl inte mycket annat att göra känner jag nu än att återgå till det som har funkat förut - dvs massa träning och så försöka hålla kosten så strikt det bara går, både innehåll (inga s.k. "snabba" kolhydrater m a o) och MÄNGD (suck).
Jag kommer INTE att börja äta bröd, frukt, gröt, ris, potatis osv igen utan ska ge den glutenfria någorlunda low-carbiga dieten lite mera tid. Däremot kommer jag väl att fortsätta på den nu inslagna vägen med LITE mer carbs från grönsaker, LITE mindre fett och LITE mer protein.
K
Skönt att du fick lätta på trycket och gråta ut! Hade du inte gjort det är det inte säkert att läkaren hade tagit dig på allvar. Jag är sån hos läkare att även om jag mår skit så vill jag inte vrka mesig och lägger på en mask och inbillar mig att jag mår bättre än vad jag faktiskt gör.
Kram!!!