• Faile

**Den stora feta LCHF-tråden**

Fick svar på kolesterol-provet nu.
    Tyvärr får man ju inga siffror här ( finland ) men kolesterolet ligger på 5,4 och balansen mellan det goda och det onda är gynnsam, för att citera provsvaret

Ska testa om ca ett år igen. Intressant att följa upp och se med egna ögon hur kosten påverkar.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    StockholmMotala skrev 2011-08-19 12:47:01 följande:
    Nä inte det heller..:( Kan de inte skriva såna saker i receptet :S

Nåja det var första gången, nästa gång blir mycket bättre hoppas jag

Helene, vet du svaret på min ketos-fråga?

Mvh
    Linda    
    Vet inte vilket recept du följde, men de här bountysarna har vi aldrig misslyckats med. Finns även i recepttråden i ts,

http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=524
  • Faile
    BeccaStina skrev 2011-08-19 19:45:32 följande:
    hur får ni i hopp fetthalten??? vi blandar i majonäs i alla såser typ eller med grönsakerna ex coleslaw men eftersom jag inte tycker om smaken den ger så tar vi inte mycket.. så hur f**n får man upp fetthalten i kosten???

ge mig era tips, äggmjölken har jag fattat är ett bra alterna tiv men vad mer, ost med smör?? eller hur gör ni??
    Vi gör inget speciellt egentligen. Har vispgrädde i såser där vi förut hade matlagningsgrädde. Fet creme fraiche där vi förut hade lättvarianten och smör istället för margarin.
    Har någon tsk kokosfett i kaffet på morgonen och lagar jag nu mat där det inte naturligt ingår någon sås, så kanske jag har till grillad halloumi, eller beasås ändå ( för att det är så gott ).
    Eller så äter jag några oststavar ( gratinera i massor av ost funkar också ).
  • Faile
    Teskedsmamman skrev 2011-08-20 19:03:00 följande:
    När jag väl nådde lägsta-vikt igen så var det nytt kalas

Men nu är det stenhårt fram tills den 17 september, jag hoppas svärmor har buffé på 70-årskalaset så jag kan välja vad jag vill äta....

Jag finns som vanligt i kulisserna

Förövrigt så gjorde jag jordnötsmörmuffins igår och hälde i 1 msk kakao i smeten, perfekt som fika kan jag säga!
    Recept tack
  • Faile
    Kattdamen skrev 2011-08-20 10:39:56 följande:
    Nu gör jag kanelbullar, lchf-stil.
    Vad använde du för recept till det?
  • Faile
    Teskedsmamman skrev 2011-08-20 23:50:56 följande:
    Jag har lagt in det, inlägg 96 i recepttråden
    Tack {#emotions_dlg.flower}
  • Faile
    Dissan skrev 2011-08-23 08:40:35 följande:
    Åhhhh jag blir tokig, känns som ett steg framåt tre steg bakåt:(
    Igår hade jag äntligen börjat gå ner igen efter att ha stått still idag har jag gått upp allt igen:( just nu känns det hopplöst...
    Jag har stått stilla nu i tre veckor, trots att jag nära på fakirat nästan hela den tiden
  • Faile
    jeng skrev 2011-08-23 10:01:52 följande:
    Har du mätt?
    Nej förvisso inte, men med tanke på att jag fortfarande har ca 17 kg till målvikt så borde det inte vara så här svårt nu tycker jag. Jag skulle nöja mig med några hekto minus men icke.
  • Faile

Bakerix eller bakepro, vilket är bäst till vad?

• Faile
    Anna Nicole skrev 2011-08-23 14:28:25 följande:
    Oj kul att ha hittat denna sidan.=) Grannen snackade om lchf för drygt 1 år sedan, jag bara skrattade, trodde det var ett skämt. Sen blev jag så nyfiken på det, så jag lånade hans böcker och körde stenhårt lchf. Nu har jag tappat 23 kg på 3 mån, nu ska det bara hållas oxå. Detta e nu en livsstil för mig. Beställde bakerix idag samt tacokrydda(den vanliga har mkt socker) så nu ska här bakas frukostbullar, mums, med släpig röst...;)
    Grattis vad kul!! Visst är det härligt när kilona bara rasar av en, medan man är härligt mätt dessutom
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**