-
Kanske detta kan hjälpa? KoniseringmrsIce skrev 2011-05-19 15:44:06 följande:Här kommer ngt helt OT men ni kanske kan hjälpa mig ändå. Har fått tid för operation av cellförändringar och undrar om ngn av er gjort det? Hur mår man efteråt? Har fått tid den 25e och fyller 30 den 27e med kalas både fredag och lördag, så jag har verkligen inte tid att vara dålig. Åker även på semester veckan efter, så bada i pool/havet skulle vara önskvärt om man kunde. Har inte fått tag på Kvinnokliniken då jag ringde efter telefontid, får kolla med 1177 annars...
-
Jag gjorde mina så härJAndersson skrev 2011-05-19 16:06:16 följande:Puffar igen om ischokladen...
-
Jag såg den tråden men gav mig inte på att läsa. Jag hade på känn att en hög dumstrutar resonerade korkatFaile skrev 2011-05-19 18:23:36 följande:"Nutella är inte tomma kalorier per definition, eftersom det innehåller vitaminer och mineraler och dylikt. "
En tråd nu som handlar om att ge nutella till frukost till sina barn. Och så undrar man varför folk blir feta med hjärt & kärlsjukdomar, diabetes och annat.
Förstår mig inte på folks idiotier ibland -
Hinner inte med i ert tempo men passar på att vinka lite
Idag var det en insändare i tidningen där tallriksmodellen kunde fara och flyga! Det gillar jag så jag ska ge mig på att skriva något tillbaka
-
Jag behöver lite hjälp. Vår 6-åring klagar mer och mer på ont i magen. Jag vet inte i vilken ände vi ska bena. Jag funderar på att köpa laktosfritt och testa men tänk om det är mjölkproteinet han reagerar mest på? Vad köper man för produkter då? Sen funderar jag på gluten. Kanske är det det? I morse klagade han på ont i magen men det blev bättre efter toabesök. Sen drack han apelsinjuice på tom mage och klagade igen. Det var iofs inte det bästa att hiva i sig juicen. Sen tuggade han i sig lite smörgås och det lugnade sig väl lite men så kom lite klagomål igen. När jag sa att han får vara hemma från förskolan försvann det magonda direkt. Han klagade på ont i magen igår också men vi kan inte komma fram till om det är något speciellt han ätit. Han föredrar ju kolhydrater som Kelloggs och smörgåsar, mannagrynsgröt kan gå ner, makaroner men han är skitträlig i maten och vägrar smaka eller prova annat. På förskolan äter han självklart bra men här hemma är allt äckligt.
Tankar, funderingar mottages tacksamt! Jag skulle vilja att han testade ägg på morgonen men det vägrar han. I så fall går han till förskolan utan frukost och det går inte jag med på.
-
Han blir retad på förskolan för att han har glasögon men vi har pratat om detta och han vill gå dit. Säger jag att han får vara hemma så "försvinner" det onda med en gång. Det är samma om vi ska någon annan stans och han sagt att han har ont och vi ska bort. Det onda försvinner med en gång om vi säger att vi stannar hemma för att han inte mår bra. Med en gång mår han bra. Ibland vet jag inet vad man ska tro. Jag tycker det är hemst om han har ont i magen hela tiden men säger att han inte har det. Han klagar på helgerna också. Han är ledig fredag-måndag och hanbörjade klaga på magont för några veckor sen, men som sagt det kan komma även när han är hemma. Som igår när han var ledig klagade han. Då åt han ost, smörgås och champinjoner och de kan ju ge magont. När maken och han åkte till Knattegolfen sa han igen att han hade ont men när de kom till golfbanan sprang han och puttade som bara den.Linda1976 skrev 2011-05-24 09:56:20 följande:Det jag reagerar mest på är att det försvann när du sa att han får stanna hemma. Mjölkprotein brukar väl visa sig tidigare?
Det är inga problem på förskolan? Är de på helgerna också han har ont? -
Soja är skit så laktosfrittDuntoffla skrev 2011-05-24 10:33:04 följande:Kort fråga- om man " måste" (läs vill) ta en latte på stan ngn gång, är det då bättre med laktosfri mjölk pga mjölksockret? Eller är sojamjölk bättre?9Hur menar du med att bajset är ur form? Jag förstår till viss del men ändå intejeng skrev 2011-05-24 10:24:37 följande:Min första reaktion är att kan det inte bara vara en mage ur form? Alltså att bajset är ur form på nåt vis... Det kan ju göra "ont" i magen när tarmarna jobbar ojämnt osv, men det är ju inte så illa att man inte kan glömma av det om man har annat att tänka på. Hade det varit allergiont eller så så känns det spontant som att han skulle ha mer ont, alternativt inte bara kunna glömma av att han har ont så att säga....?
För några år sen hade han ont i magen och efter mycket om och men fick vi genom läkare intyg att han skulle testa laktosfritt på förskolan (de måste ha intyg på sånt) och hans magonda försvann efter några månader men nu har det kommit igen. Jag har sagt någon gång att fortsätter han ha ont måste vi gå till doktorn och han är livrädd för sprutor så ibland undrar jag om han är ärlig eller håller inne med sanningen? Han klagar men frågar vi efter en stund om han har ont kan han säga att det är bra för att sekunden senare säga "det gör lite ont". Det är så diffust och jag vet inte vad man ska tro. Jag tror inte att han ljuger, det har han aldrig gjort och eftersom han börjar klaga mer och mer de senaste veckorna så börjar jag undra. Han är ju periodare när det gäller mat. Han kan typ leva på Kelloggs till frukost, mellanmål och till kvällen trots att vi påpekar att han ska äta annat och det kanske är därför han har ont. Jag menar, det blir lite för mycket av samma? Eftersom han vägrar annat får han äta det som går ner. Nu hade han en period med mannagrynsgröt och nu är det smörgåsar.
Jag hade en bästa kompis som gick hela högstadiet med ont i magen. Hon sa ingenting, klagade aldrig och jobbade på. Några år senare konstaterades glutenintolerans. Hon hade haft jätteont i perioder men aldrig sagt någonting till mig eller någon annan. Hennes mamma tvingade med henne till läkaren till slut när hon kom på henne hemma. Annars hade hon inte visat något. Nu har vi en ytterst pipplig son så att gå så tror jag inte han fixar.
Fasiken, hönsmamman går på högvarvJag gillar inte sånt här. Jag kan ha ont men inte mina barn och ont i magen är så jäkla jobbigt!
Strular med csn också. Eftersom jag inte läste klart sista kursen och gick hem (pga graviditet) utan att ha avslutat med tenta så behöver de nu intyg som intygar att kursen avslutades med tenta och varför jag inte närvarade. De vill även ha journalkopior som kan styrka att jag mådde psykiskt dåligt och hade förvärkar. Tjohooo att jaga folk ... Kompletterar jag inte min ansökan kan jag se mig i stjärnorna efter studielån. Eller ja, fixar jag 3 poäng är jag berättigad. *suck* -
Grattis!mrsIce skrev 2011-05-24 12:15:18 följande:Allt händer verkligen på en gång i mitt liv just nu (eller ska jag säga på samma vecka?!?)... LCHF när man är gravid, fortfarande 20 g/dag eller ska jag öka?
Jag tycker du kan äta mer, runt 50-100 g. Iaf mer än 20 g tycker jag. Jag låg på runt 50-100 g när jag var gravid. Vissa dagar åt jag mindre än 50 g men i snitt hamnade jag under 100 g. -
Jag har misslyckats 2 gånger. Vispar man bara hela tiden och tar det lugnt med smöret så är det nemas problemas, jag lovar!Fiaz skrev 2011-05-24 13:41:45 följande:Haha just därför jag låter bli, kommer misslyckas, det vet jag
-
Käkar ost med Bregott emellan. Det är typ ingenting. 100 g ost är 1,5 g (beroende på sort) men då får man hyvla MÅNGA skivorFiaz skrev 2011-05-24 15:11:22 följande:Hmm helt plötsligt så tyckr jag att det är jobbigt med 20gr carbs om dagen....Bara min lunch innehöll 13gr.
Frukost var ju typ 1gr men det var bara kaffe med 2 skedar vispad grädde.
Hur fasen gör man om man blir mellis sugen och ändå ska ha tillräckligt med carbs kvar till middag?