Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ellaria skrev 2012-04-04 00:24:45 följande:
    Jag tänkte göra lchf-bountyn, måste jag ha sukrin eller går det bra med stevia? Isåfall, hur mycket stevia istället för sukrin?

Jag köpte kokosfett idag men utan smak, måste jag köpa den med smak för att göra bountyn?
    Jag skulle nog köpa kokosfett med smak. Men prova utan du om du vill. Man har ju rätt mycket kokos i smeten så kokossmaken lär du få ändå, om än inte lika intensiv..
  • Martina 76
    stjierna skrev 2012-04-04 13:35:58 följande:
    Alltså, dessa bountygrejjerna - hur jag än räknar får jag det till 3 kh/bit - var det inte någon som sa att det bara skulle vara 1 kh/bit? Hur många bitar fick ni ut av totala smeten då?
    30 bitar fick jag ihop. Du då? 
  • Martina 76
    stjierna skrev 2012-04-04 13:35:58 följande:
    Alltså, dessa bountygrejjerna - hur jag än räknar får jag det till 3 kh/bit - var det inte någon som sa att det bara skulle vara 1 kh/bit? Hur många bitar fick ni ut av totala smeten då?
    50 g kokosfett
    100g vispgrädde
    200g kokosflingor
    100g kokosmjölk 
    150 g 86% choklad

Delat på 30 bitar blev det 1 g per st. 

• Martina 76
    stjierna skrev 2012-04-04 18:27:44 följande:
    Martina76: ah, receptet jag hade innehöll Sukrin också, säkert där det diffar ;)
    Jag fick ut 32 typ 3 centimeterslåga bitar, men jag täckte bara halva med choklad - bild finns på vagligt.blogg.se :)
    Sukrin är en sockeralkohol och ger inga kolhydrater som kroppen tar upp så jag räknar den som 0.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-04 18:43:30 följande:
    Men receptet du länkade till var det sukrin i! Jag skrev ut det receptet nämligen
    Jupp, men som jag skrev ovan: Sukrin är en sockeralkohol och ger inga kolhydrater som kroppen tar upp så jag räknar den som 0.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-04 18:50:00 följande:
    Herregud, vet inte vad som hänt med mitt sug på eftermiddagarna! I dag när jag kom hem slank det ner två bitar snickers och en näve nötter! Jag åt ju Katrins tacogratäng till lunch och en kopp te med kokosfett och jag blev proppmätt! Så det beror ju inte på att jag ätit för lite fett. Så vågen lär väl stå still i morgon bitti.
    Känner igen det där - skyller på hormoner. Har inget bättre svar...
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-04 19:08:49 följande:
    Jo, men du skrev inte med det i receptet, så jag trodde inte att du hade haft i sukrin
    Jaha. Jo, jag hade i sukrin. Jag är en gottegris!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-05 10:24:13 följande:
    Fastan går lysande på förmiddagen. Lite småkurr i magen, men det botar jag med en kopp te
    Håller med! Det är på kvällen/em man vill äta, inte på morgonen/fm.
  • Martina 76
    Rock87 skrev 2012-04-05 10:37:59 följande:
    Hejsan :) har en liten fråga till en erfarna LCHFare?? själv började jag igår! och gör ett försök trots att jag lätt får gallstensanfall :S

Hur vet jag att jag får i mig tillräckligt med fett? och om jag inte får det, går man inte ner då?

Idag till lunch tänkte jag äta följande:
    1dl köttfärs
    2 skivor bacon
    2msk creme f. 
    1 avocado
    4 körsbärstomater 
    en bit feta ost.

Ser de ut att duga?  
    Det ser väl bra ut!

Lägg i maten på matdagboken.se så får du "facit".

Du går ner även om du inte äter tillräckligt mycket fett men du blir hungrig! Och då är risken att du äter mer av annat som mättar dåligt. Det är därför de vanliga kostråden från slv inte funkar. Äter du fettsnålt blir du inte mätt och äter följdaktligen mer.

De flesta LCHF-are klarar sig på 2-3 mål om dagen utan mellanmål. Börjar det kurra i magen ett par timmar efter maten behöver antaligen mer fett. Bara att prova sig fram!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-05 10:52:12 följande:
    Ja, det är ju märkligt att det är så!

Har en annan teori oxå om sug. Ju närmare man kommer sin målvikt, ju mer sug får man eftersom kroppen inte vill släppa ifrån sig det sista kroppsfettet. Kroppen vill att man ska äta. Kan det ligga någonting i det tro?  
    Det här borde ju passa oss då, Ninis:

http://www.tommyblom.com/warrior-diet-peroiodisk-fasta/ 

Läs också detta inlägg: http://www.tommyblom.com/gardagens-traning-warrior-diet-och-lchf/

Mao gick han över på LCHF i kombination med Warrior diet. Detta upplägg skulle passa mig som hand i handske. Att få moffa det goda på kvällen och inte äta så mycket mer än nötter, någon ostbit eller så under dagen. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**