Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

RebornEve skrev 2012-03-28 11:56:47 följande:
    Lite sjukt detta måste jag säga :/
    Jag vägde mig i måndags och då hade jag gått upp 2 kg efter helgens frosseri. Vägde mig idag och då hade jag gått ner 4,8 kg sedan måndags. Lär ju vara mycket vätska som försvunnit.
    Min spontana fundering är: hur välkalibrerad är din våg?!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-28 13:00:49 följande:
    plus frakt 129 kr. Det blir 21,30 kr per styck. På mitt gym kostar de 30 kr styck, så jag tjänar ju en del på det.
    Tjänar eller sparar???
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-30 07:52:10 följande:
    Martina76, hur går det för dig? Har du fastat något denna vecka?
    As we speak! (eller write...?) Iofs så blev det rödvin och grill igår så jag boostade verkligen innan fastan! Haha! Idag på lunchen blir det styrketräning. Dvs en fasta a'la Jonas Bergqvist.

Min lover (har inget bättre ord för honom) kommenterade min rygg igår. Jag stod lite framåtböjd och torkade av mig med handduken efter en dusch och när jag reste mig upp sa han "Jävlar vilken vältränad rygg du har! Musklerna riktig spelar under huden". Hade faktiskt ingen aning om det! Men jag har ju blivit ordentligt mycket starkare. Det är verkligen en sån kropp jag vill ha - inget syns i avslappnat tillstånd men när jag gör något, typ lyfter en kasse eller så så ska musklerna spela. Så nu är jag superpeppad för ett tungt styrketräningspass!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-30 05:58:57 följande:
    Är sjukt nöjd. Minus 400 gram sedan i går, så jag har gått ner totalt 1 kg på två dagar den här gången oxå Så nu är det bara 1,4 kg kvar till målvikt!!!!!

Förresten, Ralphs viktnedång på 79, 4 kilo är ju helt jäkla sjukt!!!!  
    Heja heja!!! Själv står jag still... Går iofs ner vid fasta men så kommer mina rödvinskvällar med grill och tar mig tillbaka till noll igen. Dags att skärpa mig!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-30 08:13:04 följande:
    Ja, man får ju liksom låta bli de där rödvinskvällarna om man vill lyckas gå i mål. Jag håller mig bort från rödvinet nu när det är ynka 1,4 kilo kvar.
    Jag vet! Och nu närmar sig sommaren så det är skärpning som gäller!!!!

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-30 15:55:16 följande:
    Nej, har du? Jag tycker det är så jobbigt att lära sig nya elektriska saker, så jag har glömt bort det
    Ja, jag tycker den är ganska svår att mäta med. Det är svårt att få stabila resultat och jättesvårt att nypa tag i lår och triceps på den ledd som man ska göra. Men jag får det till att jag har ca 25% fett vilket låter rimligt.
  • Martina 76
    Ellaria skrev 2012-03-30 19:43:16 följande:
    Jag gjorde våfflor efter samma recept som lchf-plättar, enda skillnaden var att jag använde våffeljärnet. De blev goda, inte så frasiga kanske men smakade som våfflor gör.
    Recept por favor!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-31 07:16:17 följande:
    Ytterligare 200 g ner! Bara 1,2 kg kvar till mål!
    Heja heja!

Du verkar vara extremt viktstabil! Själv pendlar jag 500g hit och dit från dag till dag. Viktminskning märker jag bara över en längre tid, iaf minst en vecka. Idag tex vaknar jag på morgonen och har vätska i lederna - ett halvkilo upp direkt!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**