**Den stora feta LCHF-tråden**
Eftersom jag styrketränar för att hindra kroppen från att bryta ner för mycket muskelvävnad så äter jag lite extra protein i form av kvarg men ska byta schema nu under lchf perioden till ett lite lättare med fler sets & reps och sen ta det därifrån, kör även cardio i form av raska promenader, joggning och cykling. Vet inte om du tränar men, hur reagerar kroppen vid cardio och styrke träning? Blir man hungrigare och får därefter äta lite mer eftersom man då bränner bort lite kalorier eller är kcal ut/in ingenting som man går efter i LCHF? Beroende på hur min kropp reagerar så får jag ta bort några pass om det skulle bli för jobbigt.
Ska testa det där med matdagboken och försöka hålla mig till rätt liknande matschema under en vecka.
I form av vätska så dricker jag enbart vatten och te utan något tillsatt. Utav grönsaksriket äter jag mest broccoli och brytbönor, lite sallad och blomkål. Så det borde inte bli för mycket kolisar där heller då broccolin har <3g kolhydrater per 100g
Får helt enkelt testa mig fram och se hur det ser ut om några veckor, ska mäta och väga in mig idag så jag har en utgångspunkt.
http://www.jonasbergqvist.se/blogg/2011/10/5/funkar-lchf-och-traning-ihop/ Jonas är vår alldeles fantastiska magister på LCHFkostrådgivarutbildningen och han vet vad han pratar om karln är ett vandrande uppslagsverk ooch självklart också LCHF:are