jeng skrev 2011-04-29 12:07:33 följande:
Vill bara säga att det låter mycket troligt att LCHF/din kropp tycker att du har en jättebra vikt! Då kan man börja titta på extremvarianter av LCHF (80/80/20), där man drar ner på fettet. Man kan också börja titta på GI fas 1 där man också drar ner på fettet, men inte håller lika låga kalorier som på 80/80/20. Skulle gissa att GI fas 1 lämpar sig bättre än 80/80/20 om du tränar som du gör.
Jag känner inga som helst problem med att träna på en låg-kolhydragkost så ur den aspekten finns nog inga argument för att lägga om kosten. Både löpning och cyklign går otroligt lätt och jag har massor med ork!
Du skriver extremvariant av LCHF 80/80/20 där man drar ner på fettet. Innebär alltså mer protein och lite mindre fett och fortsatt lågt med kolisar om jag tolkar det rätt? Är inte det samma sak som GI fas 1? Egentligen helt tväremot vad jag har tänkt att göra när jag fettfastar. Varför tror du att det är bättre?
Funderar också på vad som händer när jag går tillbaka till "vanlig" LCHF-kost igen. Går jag upp till mina 68-69 kg igen då? Kanske måste jag dra ner lite på fettet för att hålla vikten. Men själv tanken med LCHF är ju att man inte går upp i vikt av fett. Ibland känns det så himla motsägelsefullt...