**Den stora feta LCHF-tråden**
Beckaa skrev 2011-07-07 17:45:40 följande:
Åt mer fett i början, men eftersom det inte hände något förutom första veckan och sedan ökade jag i vikt igen så drog jag ner på det efterhand. Jag har 4 kilon att bli av med, men kan nöja mig med 2.yena89 skrev 2011-07-07 17:14:01 följande:
förbränningen styrs hormonell och LCHF gör att förbränningen ökar då det är en hormonell diet.Med kolhyrdater var jag tvungen att äta jätte lite för att gå ner i vikt (typ1000kcal) men då var jag tvungen att motionera mycket också, dömd att misslyckas med andra ord och inte en jävel ska komma och säga att jag inte hade nå disciplin :P
Med LCHF kunde jag äta upp till 3000 kcal i början och ändå gå ner. Sen sjönk jag ju till runt 1500 när hungerkänslorna hade ställt om sig.
Du har inget att förlora på att öka på fettet egentligen, går du upp i vikt lär du märka det snabbt så du hinner ju inte gå upp 5kg precis.
Jag tycker du ska öka på fettet! Men håll dig under 20g kolhydrtaer om dagen då.
Är du normalviktig nu?
DÅ kan det med stor säkerhet vara så att kroppen tycker du ska väga såhär mkt nu och då får du öka på motionen kanske, vara striktare med kolhydrater (alltså nolla dom) eller köra den sista utvägen :P Kalorireducerat:
80g protein, 80g fett och 20g kolhydrater.