jeng skrev 2011-07-17 20:29:38 följande:
Yena söta gumman!! 1000 kr känns snålt (du känner ju till vår matkassa....), men det går säkert! Jag tänker att broccoli och andra grönsaker finns på storköpspåsar billigt, kycklingfile som du säger, och att köpa på sig skinkstek eller annat när det är extrapris! Du klarar det säkert!!

Om inte annat så blir det säkert en mycket bättre kost för din kropp än den du äter just nu!! (Sa hon som är i exakt samma läge.....)
Finaste Jucea :D
Jaa, allt känns bättre än nudlar o ris just nu.
Som du säger. Euroshoper broccoli påsar...kyckling, 2kg för 99kr... kotletter när det är billigt...jag tror det går. kanske till o med har råd med 2500 om jag bara tar en tatuering nu och köper möblerna nästa månad :)
Beckaa skrev 2011-07-17 22:06:32 följande:
jag har lite kluven och samtidigt smått trött på det här. Jag väger nu ett kilo MER än när jag började med LCHF för två månader sedan. Först gick jag ner drygt ett kilo men sedan vände det och jag ligger på två kilo plus från bottennoteringen. I och för sig kan jag inte se riktigt vart det satt sig, men det tar emot när vågen visar ytterligare kilon från matchvikten.
Och jag VET att jag inte skenar iväg med kolhydrater så problemet ligger inte i att jag äter fel.
Dock har jag kommit igång med träningen och känner mig fastare än jag gjort ett tag. Dock är det omöjligtvis två kilo muskler jag lagt på mig. (det håller måttbandet med om)
frustrerande och jag funderar återigen om det här verkligen är lösningen på mitt problem. Å andra sidan mår jag hyffsat av det men jag vill ju gärna se resultat också..
*gnäller lite*
1. Du väger ETT kg mer. Antingen har du gått upp ett kg eller så visade vågen det bara. Vikten varierar mkt under daken och under veckan.
2. Hur vet du att du inte skenar iväg? Har du vägt och räknat några dagar?
3. Träning. Du bygger muskler. muskler väger mer än fett så det kan visst vara msukler. Visar måttbandet extra cm?
4.Hur mkt vikt har du att gå ner?