blondtjej skrev 2011-06-30 19:36:41 följande:
Skrev precis i mitt svar till en annan tjej med attt det inte funkar så bra med att skriva upp saker för mig. Glömde att du skrev det! Tror det har med att göra att jag dietat med shakes innan och låser mig totalt vid kalorier och mådde inte bra vid det tänkandet. Så jag tror inte jag kan fixa med det just nu. Därför behöver jag hjälp här

Tänker på mängden mat jag stoppar i mig och då borde det ju inte skjuta iväg allt för mycket?
hmmm ok...vi kan köra några grova gränser här nu då...fritt med fett. och då ska det vara RENT fett, alltså smör, olja och kokosfett INTE fett i form av grädde, os, nötter och annat som även innehåller kolhydrtaer,
MAX 2dl mejerier om dagen.
Köp Erik Lallerstedts beasås, den har minimalt med kohydrater och är supergod så slipper du få i dig kolhydrater gneom för mkt gräddsåser. 300-400g kött,fisk, ägg, alltså protein. Du får äta valfritt med ägg.
Grönsaker är lite kluriga. Håll dig för det mesta till vanlig grönsallad. Några broccolibuketter till maten går också bra. Där får du nog kolla upp kolhydratsinnehållet och använda sunt förnuft men 400-500g grönsaker brukar var OK av de med lågt kolhydratsinnehåll (vitkål, blomkål, broccoli, sallad, gurka mm)