Yosa. Min vikt har stått still sedan start - jag testade alla tips o trix man kan komma åt inom LCHF, men still stod vikten. Det var inte förens jag började äta LCHF för att jag mådde bra, och struntade i vikten, som jag faktiskt började gå ner i vikt. Vi äter vanlig mat, men jag LCHF-anpassar recepten - dvs jag reder aldrig med mjöl, jag äter aldrig pasta/ris/potatis osv. Just köttfärssås brukar vi göra på lök, köttfärs, vitt vin, tomatkross, tomatpuré, oregano, köttbuljong o salt o peppar och så får det stå o sjuda i typ 30-60 minuter - blir absolut inte blaskigt!
Grönsaker jag äter är: blomkål (med måtta, för det triggar mitt sug), broccoli, paprika (gul/röd), gurka, tomater, zucchini, aubergine, citron, lime, alla typer av sallad, alla typer av lök, morötter, ärtor, groddar, alla typer av färska kryddor, kronärtskocka, pepparrot, rättika, avokado, kålrot (ibland), spenat osv osv. I princip alla grönsaker bortsett från potatis, och ingen frukt. Det finns huuur mycket som helst att variera på.
Googla lchf frukost, så får du upp massor tips till det! det finns "bröd" i mängder att variera, omeletter, yoghurt osv. :)
Mitt bästa tips (förutsatt att du tycker om att äta såhär) är att inte lägga så mycket press på det, och njuta av att äta gott!